آب‌شیرین‌کن‌، نجات دهنده مردم هرمزگان است

آب‌شیرین‌کن‌، نجات دهنده مردم هرمزگان است

http://www.bananews.ir/‌نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی خواستار نگاه تعاملی مدیران در ارتباط بین مجلس و دولت شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ احمد مرادی در پنجمین نشست شورای اداری استان هرمزگان، افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای توسعه پایدار هرمزگان در سال‌های آینده موضوع آب است و اکنون در غرب و مرکز استان شاهد بحران در این زمینه هستیم و فشار آن به شرق استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه به طور کلی بخش زیادی از سواحل جنوبی کشور با چالش کمبود آب مواجه هستند، اظهار کرد: اقلیم ایران نیز یک اقلیم گرم و کم بارش است و می‌بایست از مدت‌ها قبل به فکر تامین منابع پایدار آبی با استفاده از ظرفیت دریا می‌بودیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها در همه دنیا و به‌خصوص در مناطق و شهرهای گرم و کم آب و کم بارش متداول شده است، خاطرنشان کرد: جزایر و مناطق مختلف ساحلی هرمزگان با راه‌اندازی چند واحد آب‌شیرین‌کن احیا شده و جان تازه‌ای می‌گیرند.

مرادی با اشاره به اینکه با توجه به وجود زمینه‌های قانونی در این زمینه، باید اقدامات سریع‌تری صورت گیرد، اضافه کرد: از رئیس سازمان محیط زیست کشور می‌خواهم تا در هیئت دولت در این زمینه طرح جامعی ارائه شود تا آب‌شیرین‌کن‌ها که دانش آن نیز در داخل بومی شده است به کمک زندگی مردم استان هرمزگان بیایند و آن‌ها را نجات دهند.

وی بیان کرد: وجود قانون خرید تضمینی آب از آب‌شیرین‌کن‌ها و خرید تضمینی برق از نیروگاه‌ها را تسهیل کننده حضور فعال بخش خصوصی در این دو حوزه است.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم‌، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس نیز خواستار نگاه تعاملی مدیران در ارتباط بین مجلس و دولت شد.

مرادی ادامه داد: در چنین فضایی اگر انتقادی نیز مطرح می شود تنها با هدف خدمت بیشتر و افزایش رضایتمندی مردم به عنوان یک دغدغه مشترک بین دولت و مجلس است.

وی همچنین توجه بیشتر دولت به مسائل زیست محیطی هرمزگان را ضروری دانست و عنوان کرد: در برخی مناطق استان پدیده ریزگردها برای مردم ایجاد مشکل کرده است.

به گفته مرادی، از مجموعه ۱۳ شهرستان هرمزگان ،۹ شهرستان ساحلی بوده و در نتیجه اقتصاد مردم این شهرستان‌ها با دریا ارتباط مستقیم دارد که درخواست ایجاد اسکله نیز در همین راستاست.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس‌ همچنین از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که ریاست این نشست را بر عهده داشت، تقاضا کرد: نسبت به تقویت ساختار اداره حفاظت محیط زیست هرمزگان اقدام موثر انجام شود.

مرادی افزود: مجلس و مجموعه نمایندگان استان هرمزگان آماده هستند تا اگر مصوبه‌ای قانونی برای بهبود این وضعیت نیاز است، نیز به تصویب آن در مجلس کمک کنند.

این نماینده مجلس در پایان از مدیران صنایع غرب استان هرمزگان نیز خواست تا امکانات و زیرساخت‌های خود را در این باره با شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان و دیگر حوزه‌های مسئول در این زمینه به اشتراک بگذارند تا امکان رفع سریع‌تر این مشکل فراهم آید.

 

ایسنا

    نظرات