افتتاح فاز ۱ و ۲ آزادراه شرق اصفهان تا پایان سال

افتتاح فاز ۱ و ۲ آزادراه شرق اصفهان تا پایان سال

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشوردر اصفهان خبر داد:
افتتاح فاز ۱ و ۲ آزادراه شرق اصفهان تا پایان سال
خیراله خادمی: فاز ۱ و ۲ آزاد راه شرق اصفهان با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به عنوان یکی از مهمترین پروژه های آزادراهی کشور از سه راهی آزادراه نطنز- اصفهان آغاز و تا آزادراه اصفهان – شیراز ادامه می یابد که طی ۲ سال از آغاز بکار آن با پیشرفت ۷۵ درصدی درحال اجراست.
خیراله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در جریان بازدید از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان گفت: مقرر است تا با حضور معاون اول رییس جمهور قرارداد اجرای فاز ۳ آزادراه شرق اصفهان با سرمایه گذار امضاء شودکه امید است این قطعه نیز طی ۲ و نیم سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
خادمی در حاشیه این بازدید بیان داشت: این آزادراه به عنوان یکی از مهمترین پروژه های آزادراهی کشور با روند قابل قبولی در حال انجام است که قطعه ۱ این پروژه از سه راهی آزاد راه نطنز- اصفهان تا جاده اردستان بطول ۳۰ کیلومتر تا اواسط سال جاری و قطعه ۲ آن از جاده اردستان به سمت جاده نایین تا پایان سالجاری به اتمام و به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه با اعلام پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه اظهار داشت: قطعه ۱ و ۲ با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است که سهم ۳۰ درصدی دولت در جریان ساخت آن تاکنون پرداخت شده و ۵۰ میلیارد تومان هم در ادامه پرداخت خواهد شد و قطعه ۳ این پروژه با برآورد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارنیز به صورت ۳۰درصد سهم دولت و ۷۰ درصد سهم سرمایه گذار انجام خواهد شد که بدین ترتیب در آینده شاهد به بهره برداری رسیدن ۹۳ کیلومتر آزاد راه که برای شبکه آزادراهی کشور و شهر اصفهان حائز اهمیت است خواهیم بود.
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه با توجه به احداث تقاطع های غیر همسطح و زیرگذر و روگذرهای احداثی در مسیر آزاد راه اظهار داشت: ۵ تبادل ترافیکی بر روی اتوبان های عبوری از این آزاد راه وجود دارد که در مسیرهای عبوری احداث خواهد شد و حجم عملیات اجرایی را افزایش خواهد داد و مقرر شد تا معماری پل ها و تقاطع های احداثی در مسیر با توجه به عبور از شهر تاریخی اصفهان متناسب با معماری ایرانی – اسلامی اصفهان ساخته شوند.
حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان نیز در این باره با توجه به هماهنگی و همراهی دستگاههای اجرایی در جریان ساخت این پروژه گفت: در طول اجرای این آزاد راه با توجه به وجود موانعی همچون اراضی کشاورزی ، آبراهها، تاسیسات آب، برق، گاز و ... اگر چه عاملی بر زمان بر بودن جریان احداث بودند ولی خوشبختانه با همراهی و هماهنگی کلیه دستگاهها، این موانع برطرف و پروژه با پیشرفت خوبی در حال انجام است که با اجرای قطعه ۳ این پروژه، ۹۳ کیلومتر آزادراه در اصفهان تکمیل و بار ترافیکی موجود در شهر به این آزادراه منتقل خواهد شد.



لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات