طرح احداث راه آهن مراغه-ارومیه در مراحل نهایی

طرح احداث راه آهن مراغه-ارومیه در مراحل نهایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: طرح ملی ساخت راه آهن مراغه- ارومیه بیش از ۹۶ درصد پیشرفت اجرایی دارد و پیش بینی می شود این طرح تاپایان نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

ابراهیم مبارک قدم با بیان اینکه، کارهای محوطه سازی و تجهیز تاسیسات ایستگاه راه آهن ارومیه در دست اجراست، ادامه داد: عملیات ریل گذاری، بالاست ریزی پ.ش اول خط ریلی ایستگاه راه آهن نقده به سمت ارومیه در چهار بخش ریلی به اتمام رسیده و عملیات  بالاست ریزی پوش دوم در ۲۵۰ متر و ریلواژ دوم در ۱۵ کیلومتر باقی مانده است.

وی با تاکید براینکه اتصال آذربایجان غربی به عنوان دروازه ورودی کشور، به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی، علاوه بر کاهش حجم حمل و نقل جاده ای بر پیشرفت و بالندگی اقتصاد استان اثربخش است، ادامه داد: وجود پنج پایانه مرزی استان و مرز مشترک  استان با سه کشور از  ضرورت های توسعه حمل و نقل ریلی  منطقه به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی  تصریح کرد: از مجموع ۱۸۲ کیلومتر طول مسیر راه آهن مراغه به ارومیه ۸۴کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته و شهرستانهای میاندوآب و مهاباد در جنوب استان به شبکه ریلی متصل هستند.

مبارک قدم از تکمیل ساخت پلها و چهار تقاطع غیرهمسطح از جمله محمدیار نقده در طول راه آهن مراغه- ارومیه خبر داد و گفت: دو دستگاه گالری با استفاده از دانش و تخصص داخلی در حدفاصل ایستگاه  راه آهن نقده به سمت ارومیه احداث شده است.

مبارک قدم به امکان سنجی و مطالعات  اولیه احداث قطار سریع السیر ارومیه-تبریز  اشاره کرد و گفت: همچنین طرح جانمایی ایستگاه مسافری درون شهری راه آهن شهر ارومیه با هدف تلفیق حمل و نقل برون شهری و درون شهری و دسترسی آسان مسافران به حمل ونقل عمومی اجرا می شود.

وی افزود: مکان جدید ایستگاه با تفکر یکپارچه سازی امکانات و خدمات حمل و نقل و همجواری با سیستمهای حمل و نقل شهری و قطار تندرو ارومیه- تبریز  احداث می شود.

تور رسانه ای متشکل از خبرنگاران ملی و استانی در راستای اطلاع رسانی و انعکاس دستاوردها و روند اجرای پروژه های عمرانی از طرح ملی احداث راه آهن مراغه-ارومیه بازدید کردند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات