۷۰ میلیارد ریال برای طرح های بازآفرینی دوگنبدان هزینه شد

۷۰ میلیارد ریال برای طرح های بازآفرینی دوگنبدان هزینه شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، محمد علی علیمردانی روز دوشنبه در نشست روند اجرای طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ساماندهی خیابان بلادیان،مدرسه ۹ کلاسه، کتابخانه و یک دهنه پل هزینه شده است که هم اکنون با سرعت مطلوب در جال تکمیل است.
وی اظهار داشت: ساخت پارک محله لبنان هم اکنون در دست مطالعه است.
علیمردانی بیان کرد: احداث مجتمع فرهنگی،یک دهنه پل و یک خانه بهداشت از دیگر طرح های بازآفرینی شهری در حال اجرای دوگنبدان است.
وی همچنین از تامین ۴۲۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده دوگنبدان در مناطق پربالی، کوی کیامرثی، محله لبنان و سادات خبر داد.
مدیرکل راه شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:شهر دوگنبدان ۱۶۲ هکتار بافت فرسوده و ۲۸۷ هکتار سکونتگاه غیر رسمی دارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم از تلاش های همه دستگاه های اجرایی متولی به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری قدردانی کرد.
عزیز فیلی افزود:نوسازی واحدهای مسکونی در کنار پیش بینی نوسازی جدول گذاری، سنگ فرش معابر و دیگر طرح های محرک و اجرای همزمان آن نشان دهنده موفقیت مسئولان اجرایی طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
وی با اشاره به این که کوی کیامرثی متشکل از یکهزار واحد مسکونی کمترین استقبال را از طرح احیای بافت فرسوده این طرح داشته گفت:بررسی ها نشان می دهد به دلیل تنگ بودن و غیر قابل دسترسی به معابر برای تردد خودرو در احداث ساختمان مردم قادر به بازسازی نیستند.
وی ابراز داشت: طرح بازگشایی رینگ بافت فرسوده از محله لبنان تا کیامرثی در دستور کار قرار گرفته است.
فیلی افزود: این طرح با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و خرید ۱۸۰ خانه در این مسیر عملیاتی و بازگشایی در مراحل پایانی است.
وی تصریح کرد: برای شتاب بخشی به این طرح ماشین آلاتی نظیر لودر، گریدر و کمپرسی از دستگاه های اجرایی مرکز استان تامین و کار آوار برداری به مدت ۲۰ روز انجام خواهد شد.
فیلی گفت: فاز دوم انتصال بافت فرسوده شهر دوگنبدان به کوی کارکنان دولت نیز با خرید ۵۶ واحد مسکونی عملیاتی خواهد شد.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال ۱۳۸۷ تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود و در سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن شروع شد.
۲۰ هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات