تضمین تکمیل طرح های زیرساختی کردستان با همت دولت

تضمین تکمیل طرح های زیرساختی کردستان با همت دولت

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دوشنبه همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در سفربه کردستان از طرح های زیرساختی این استان در حوزه حمل و نقل ، بازدید کرد .
در این سفر در خصوص تکمیل برخی طرح های نیمه تمام استان از جمله چهار خطه کردن جاده سنندج – همدان محدوده گردنه صلوات آباد،  ادامه عملیات تکمیل راه آهن همدان به سنندج و تکمیل قطعات کریدور شمال به جنوب کشور تصمیم گیری شد .
معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زیرساخت های حوزه حمل و نقل از مسایلی است که باید در این استان مورد توجه جدی باشد .
نوبخت با بیان اینکه راه آهن به عنوان یکی از بخش های زیر ساختی حوزه حمل و نقل این استان در قالب طرح اتصال ریلی استان های غربی به مرکز کشور در حال اجراست، اضافه کرد: هم اکنون خط آهن استان کرمانشاه محقق شده و در کردستان نیز در قالب سه قطعه در دست احداث است و تامین اعتبارات آن به صورت جدی و سریع در دستور کار دولت قرار دارد .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه، اجرای کریدور شمال - جنوب را از دیگر طرح های اولویت دار دولت تدبیر و امید در تامین زیرساخت حمل و نقل کشور دانست و افزود: سازمان برنامه و بودجه سعی می کند اعتبارات مورد نیاز این طرح در محدوده استان کردستان را بطور مناسب تخصیص دهد .
استاندار کردستان نیز در پایان این سفر به منظور جمع بندی نتایج سفر معاون رئیس جمهور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این بازدیدها مصوبه تخصیص یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل برخی طرح های استان اخذ شد که انتظار می رود دستگاه های اجرایی مربوطه این اعتبارات را تا پایان سال جذب کنند .
بهمن مراد نیا افزود: این میزان اعتبار برای تکمیل تعریض گردنه صلوات آباد، تملک اراضی مورد نیاز ریل گذاری و ادامه عملیات راه آهن همدان سنندج، بهره برداری از ۸۰ کیلومتر کریدور شمال جنوب و کنارگذر شهر سقز هزینه می شود .
وی اضافه کرد: طرح تعریض گردنه صلوات آباد نیازمند ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که رئیس سازمان برنامه و بودجه با تخصیص آن موافقت کرد تا بتوان در دهه مبارک فجر این طرح به صورت کامل به بهره برداری برسد .
استاندار کردستان در خصوص ادامه عملیات راه آهن همدان سنندج نیز گفت: تملک اراضی از مشکلات این طرح است که در سال جاری ۳۵۰ میلیارد ریال برای تملک اراضی آن تخصیص یافت و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز برای ادامه عملیات مصوب شد .
مرادنیا اظهار داشت : این طرح هم اکنون نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است که در این سفر مقرر شد تا پایان سال ۱۳۹۹ این میزان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری آن هزینه شود تا سوت قطار نیز در این استان شنیده شود .
وی با بیان اینکه بازدید از کریدور شمال جنوب از دیگر طرح هایی بود که از آن بازدید به عمل آمد اضافه کرد: این طرح هم اکنون با مشکل اعتباری دست و پنجه نرم می کند از این رو برای بهره برداری از ۸۰ کیلومتر آن در دهه فجر به صورت ضرب العجل ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شد .
مرادنیا گفت: این ۸۰ کیلومتر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که بقیه نیاز آن از محل اوراق قرضه و سایر منابع وزارت راه و شهرسازی تامین می شود .
استاندار کردستان با اشاره به اینکه در این سفر در مورد کنارگذر شهرسقز نیز تصمیم گیری شده اظهار داشت: برای تکمیل کنارگذر سقز ۵۰ میلیار ریال تامین اعتبار شده است . لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات