رفع تصرف از یک هکتار از اراضی ملی استان در مردادماه سال جاری

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی؛ سرهنگ ستاد کیومرث میرابی مقدم با اعلام این خبر گفت: این عملیات ها شامل دو دسته اجرای احکام رفع تصرف و همچنین دستور فوری دادستان شهرستان ها بوده است که در موارد پرونده های اجرای احکام ۴ مورد اجرای حکم به مساحت ۴ هزار و ۲۹ مترمربع و ارزش ریالی ۱۲ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال رفع تصرف شده است.
وی افزود: هم چنین رفع تصرفات فوری که با هماهنگی و دستور دادستان شهرستان ها انجام شده نیز ۳ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع و ارزش ریالی ۳ میلیارد و  ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.
میرابی مقدم با بیان اینکه مجموع رفع تصرفات مردادماه امسال ۷ مورد به مساحت یک هکتار و ۲۹ مترمربع و به ارزش تقریبی شانزده میلیارد و چهارصد وشش میلیون و پانصد هزار ریال  بوده است، افزود: بیشترین رفع تصرفات مربوط به شهرستان های طرقبه و شاندیز و سبزوار بوده است.
همچنین در این مدت اقدام به یک مورد جلوگیری از تعرضات به مساحت ۳۴۰ مترمربع نیز شده است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی اطلاع رسانی مردمی را از شاخص های ارزیابی و عامل موثر در کاهش تصرف اراضی ملی عنوان کرد و گفت: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات درباره تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت  افراد سودجو در اراضی دولتی  را به شماره تلفن  ۳۷۶۵۰۱۷۸ اطلاع دهند.
وی توصیه و تاکید کرد: شهروندان در زمان خرید زمین و ملک در خصوص اسناد قانونی از قبیل سند از سازمان های مربوطه استعلام بگیرند؛ چون بسیاری از افراد با قولنامه ملکی را خریداری کرده اند و بعد مشخص شده که ملک خریداری شده جزو اراضی ملی بوده و در این صورت خریدار با رفع تصرف اراضی ملی متضرر خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات