وزیر اسبق مسکن و شهرسازی: وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی لازم و ملزوم یکدیگرند

وزیر اسبق مسکن و شهرسازی: وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی لازم و ملزوم یکدیگرند

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران , دکتر عبدالعلی زاده در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران , هدف از تشکیل سازمان نظام مهندسی را ارتقاء سطح کمی و کیفی مهندسان و جامعه مهندسی ایران عنوان کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان از نظر حقوقی ماهیتی مستقل دارد اما از نظر وجودی و محتوا بازوی توانمند و یاری رسان دولت است.

وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات از عدم مشاکت چشمگیر مهندسان در انتخابات سازمان نظام مهندسی انتقاد کرد و گفت: یکی از دلایل پیدایش فساد و اختلاس در سازمان نظام مهندسی از همین عدم مشارکت و رای ندادن جامعه مهندسان کشور است. مهندسان باید بدانند با رای ندادن خود فضا را برای سوء استفاده گران و مفسدان باز می کنند و آنها می توانند با حداقل رای به سازمان راه پیدا کنند و اهداف سوء خود را دنبال نمایند.

عبدالعلی زاده توان مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان را بالا توصیف کرد و افزود: قدرت اقتصادی نظام مهندسی به شکلی است که باید در چرخه تولید و اقتصاد کشور نقش داشته باشد در صورتی که آنها پول سازمان را در بانک گذاشته اند و بهره می گیرند و نهایتا به مهندسان وام می دهند , در این اوضاع بوجود آمده مشخص است که فضای جامعه مهندسی راکد می شود . این پول برای حرکت است و تولید نه برای در بانک خوابیدن و نهایتا وام دادن به مهندسان! در واقع مهندسی که محتاج ۳۰ میلیون وام های اینچنینی است اصلا مهندس نیست! این توجیه درست نیست که اگر دولت پول ندارد پس کارهای عمرانی خوابیده است . باید مهندسان با توجه به سرمایه عظیم سازمان نظام مهندسی حرکت کنند , کار کنند و  گردش سرمایه و تولید ایجاد نمایند.

وزیر دولت اصلاحات در ادامه با انتقاد از سیستم ارجاع کار به مهندسان گفت: وقتی سخن از ارجاع کار در سازمان نظام مهندسی می شود من به یاد  تقسیم پول بین نیازمندان در کمیته امداد و بهزیستی می افتم! سیستم ارجاع کار یعنی مهندس توان پیدا کردن کار ندارد و باید برای ادامه ارتزاقش کاری به او ارجاع دهیم که این امر کاملا غلط و غیرحرفه ای است.

عبدالعلی زاده در پایان از دعوا و نزاع بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی انتقاد و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی لازم و ملزوم یکدیگرند  , وظیفه اینها دعوا نیست اینها باید با تفاهم و حل مشکلات به داد جامعه مهندسی کشور برسند در غیر اینصورت مهندسان کشور از نزاع آنها متضرر خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات