۲۷۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر جدید گلبهار اجرایی شد

۲۷۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر جدید گلبهار اجرایی شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، مدیر عامل این شرکت در جمع مردم این شهر  با اشاره به اقدامات انجام شده این ارگان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، ورزشی و عمرانی اظهار داشت: شرکت عمران گلبهار در راستای تبیین و  اجرایی برنامه ها با هدف اشاعه فرهنگ نسبت به نصب پرچم و برپایی چادرها در مناسبت ها، برگزاری همایش ها و همچنین  ایجاد کمپ های ویژه استقبال زائرین امام رضا (ع) در حد توان اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه شورای فرهنگ عمومی  در سال گذشته و  امسال ۳ جلسه با محوریت امام جمعه گلبهار در جهت بررسی نیازمندی ها، کاستی ها و معظلات فرهنگی برگزار شده  است و وظایف محوله به این ارگان همسان با نهادهای دیگر اجرایی می گردد.

وی افزود: برگزاری جلسات با ائمه جماعات مساجد شهر گلبهار در جهت بررسی مشکلات و کمک به آن ها در حد توان از دیگر اقداماتی بوده است که در زمینه فرهنکی انجام شده است و برنامه های جدیدی برای نیمه دوم  امسال در این حوزه اجرا خواهد شد.

گریوانی در ادامه با اشاره به توانایی و  استعدادهای بالقوه جوانان و ورزشکاران شهر جدید گلبهار در خصوص همکاری و کمک  مالی در جهت ارتقای سطح ورزش در  این شهر گفت: شرکت عمران با توجه به توانایی برای هر اداره ای که اعلام آمادگی لازم در جهت مستقل شدن در گلبهار را داشته است نسبت به تامین مکان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: بودجه نمایندگی ورزش و جوانان گلبهار که از ۱۰ سال گذشته فعالیت مستمر در این شهر داشته است از سوی این شرکت تامین شده است که با پیگیری های امام جمعه اداره ورزش و جوانان در این شهر مستقل شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار تصریح کرد: این شرکت متولی ورزشی نبوده،  اما در جهت توسعه و ترویج و همچنین حمایت از استعدادهای جوانان ساکن در این شهر  اقدام به تخصیص  ۲۰۰ میلیون تومان بودجه با رای هیئت مدیره در سال ۹۷ نموده است.

وی همچنین از اقدامات انجام شده توسط این شرکت برای احداث و تجهیزاماکن ورزشی خبر داد و افزود: احداث ۱۶ زمین ورزشی روباز که ۸۰ درصد آن ها در فاز ۲ و در مسکن های مهر قرار داشته، آغاز عملیات احداث مجموعه ورزشی زورخانه در ۳ ماه گذشته با اعتبار حدود ۱۱ میلیارد تومان، طراحی مجموعه ورزشی با مشارکت شرکت عمران که در حال حاضر در مرحله مناقصه قرار دارد و همچنین آغاز عملیات احداث استخر و سونا با توجه به درخواست های مردمی و نیاز مبرم در گلبهار با بروزترین و مجهزترین امکانات با حضور سرمایه گذار خصوصی از اقدامات انجام شده این شرکت در حوزه ورزش بوده است.

گریوانی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهر جدید گلبهار مسئله اشتغال بوده، ایجاد مشاغل خانگی و ارزان قیمت و همچنین فعال شدن حوزه سرمایه گذاری را از راهکارهای مناسب برای آن دانست و اظهار د اشت: جلسات متعددی تا ۹ ماه گذشته برای اجرا و فعال سازی ۳ پروژه به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان انجام شده که در حال حاضر این پروژه ها فعال شده است.

وی ادامه داد: در یکی از این پروژه ها  با زیر بنای ۱۷ هزار مترمربع که ۶ سال تعطیل بوده سرمایه گذار تعیین و عملیات اجرایی آغاز شروع شده  است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار وظیفه اصلی این  شرکت  را  اقدامات عمرانی و  اجرای زیرساخت ها اعم از روبنایی و زیربنایی عنوان کرد و گفت: احداث ۱۰ باب مسجد و همچنین ۱۵ مدرسه در سطح محلات شهر از جمله اقدامات انجام شده این شرکت است.

وی ضمن بیان اینکه احداث مدارس  از وظایف شرکت عمران تلقی نشده و این شرکت در جهت رفاه شهروندان و همچنین امکان بهره برداری مناسب از فضاهای آموزشی اقدم به مشارکت در ساخت مدارس کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۶ باب مدرسه با مشارکت  نوسازی مدارس در مرحله اجرا قرار دارد.

وی در تشریح سایر اقدامات و فعالیت های انجام شده شرکت عمران در حوزه فعالیت های عمرانی افزود: اجرای مسجد محله ۱۷، کمک ۲۰ میلیارد تومانی با توجه به تاکید امام جمعه محترم مبنی بر ساماندهی محوطه سازی، فضای سبز و آسفالت، احداث دو پارک موضوعی، افتتاح حدود  ۲۹  هزار واحد مسکن مهر، اجرای ۱۴۷ هزار مترمربع پیاده روسازی با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال و اجرای ۲۸۲ هزار مترمربع آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۲۷ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با  اشاره به اجرای ۳۳ کیلومتر زیرسازی و ابنیه فنی مترو مشهد-گلبهار از آغاز عملیات اجرایی ساخت ایستگاه گلبهار و بخشی از ابنیه فنی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خبرداد و خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی این بخش آغاز شده  است.

وی در پایان از مطالعات و  اجرای طرح های عمرانی با پیگیری های شرکت عمران گلبهار در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: مطالعات و اجرای تقاطع امام رضا به عنوان بلوار اصلی،مطالعات و طراحی مصلی، توسعه فضای سبز شهری، احداث زمین ورزشی روباز، جانمایی آرامستان و پیگیری تامین اعتبار لازم جهت تسریع در روند احداث بیمارستان گلبهار از اقدامات پیش رو این شرکت است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات