آغاز عملیات اجرایی اتصال بندر انزلی به راه آهن تا پایان امسال

آغاز عملیات اجرایی اتصال بندر انزلی به راه آهن تا پایان امسال

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی محمد راستاد مدیرعامل این سازمان  در حاشیه بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های در دست اجرای بندر انزلی گفت:  ارزیابی دقیقی پیرامون گزینه‌های ایجاد دسترسی ریلی بندرانزلی به شبکه سراسری راه آهن صورت گرفته است و نتیجه نهایی مطالعات و برنامه ریزی ارزش پروژه ریلی این بندرانزلی تا پایان مهرماه اعلام می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، عملیات اجرایی دسترسی بندرانزلی به پس‌کرانه از طریق راه‌آهن،‌ تا قبل از پایان امسال آغاز می‌شود.

راستاد با اشاره به تحقق پیش‌بینی‌های انجام شده در مسیر اجرای پروژه ریلی بندرانزلی تاکید کرد:  ایجاد رقابت‌‌پذیری در بنادر تجاری کشور بدون اتصال ریلی بندر به قسمت‌های مختلف حمل و نقل، غیرممکن است.

وی افزود :‌ با توجه به محدودیت پس‌کرانه‌ای بندرانزلی، استفاده از حمل و نقل چند وجهی ‌و اتصال آن به شبکه ریلی بسیار ضروری است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در بندرانزلی را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که می‌تواند در مسیر بهره‌برداری از پتانسیل‌های بالقوه بندرانزلی بسیار موثر واقع شود توسعه حمل و نقل ریلی است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در جریان این سفر، ‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از برج کنترل ترافیک دریایی(VTS)، موج‌شکن غربی و مبلمان شهری آن، پایانه مسافربری دریایی، محوطه بندری، پروژه‌‌های در حال ساخت مجتمع بندری انزلی و کنارگذر شهرستان بندرانزلی جهت بهره برداری خط ریلی،  بازدید کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات