احداث ۱۰ ایستگاه جدید شتابنگاری زلزله در مشهد مقدس

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا مهردوست با بیان این مطلب گفت:  تفاهم نامه مشترکی فی ما بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد به منظور احداث ۱۰ ایستگاه جدید شتابنگاری زلزله در شهر مقدس مشهد منعقد شد .

سرپرست دفتر منطقه‌ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نهایی شدن فرایند تدقیق نقشه گسل های شهر مشهد، بر لزوم به کار گیری  و راه اندازی سیستم های  هشدار و پاسخ سریع زلزله برای کلان شهرهای کشور  و بویژه شهر مقدس مشهد در راستای اعمال بهینه و ارتقاء مدیریت بحران کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و نصب دستگاه‌های شتاب نگار تاثیر زیادی در ایجاد سیستم هشدار زلزله و همچنین برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب در هنگام وقوع زلزله دارد، افزود:  شتاب نگارها و ثبت جنبش نیرومند زمین در زمان وقوع زلزله در مهندسی زلزله و زلزله شناسی کاربرد بسیاری دارد زیرا بدون داشتن این اطلاعات نمی‌توان طراحی و برنامه‌ریزی دقیقی برای ساختمان‌های مقاوم در مقابل زلزله انجام داد .

مهردوست  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۲ شتاب نگار در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد تنها دو مورد در دانشگاه فردوسی و اداره کل راه و شهرسازی فعال هستند، تصریح کرد: ایجاد ۱۰ ایستگاه شتاب نگار در مشهد فازاول راه‌اندازی یک سیستم هشدار سریع و در واقع یکی از مصادیق شهر هوشمند است.

وی افزود: بر پایه اطلاعات ثبت شده توسط این ایستگاه‌ها در آینده می‌توان دو سامانه هوشمند هشدار دهنده دیگر را نیز فعال کرد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات