نظام مهندسی در ارتباط مستقیم با ساخت و ساز و سرمایه های ملی

نظام مهندسی در ارتباط مستقیم با ساخت و ساز و سرمایه های ملی

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران , مهندس علی محمد عبدی قهرودی عضو هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی استان تهران در این باره گفت : سهم عمده‌ای از سرمایه های ملی و تولید ناخالص داخلی به فعالیت‌های بخش ساختمان وابسته است، بنابراین در صورت تقویت نظام‌مهندسی ساختمان که مهم‌ترین تشکل مربوط به بخش ساختمان است می توانیم شاهد  کارایی و رونق اقتصادی و بهره‌وری مطلوب‌ سرمایه‌گذاری در کشور باشیم , حوزه ای که سی درصد از اشتغال کشور نیز به آن وابسته است.

وی تصریح کرد : اشتغال‌زایی یکی از ویژگی‌های عمده بخش ساختمان است . بنابراین نقش بخش ساختمان در رونق اقتصادی کشور و کاهش نرخ بیکاری بسیار مهم و منحصربه‌فرد است و می تواند عامل تقویت و اعتلای بخش ساختمان و کمک به رونق اقتصادی باشد.

این عضو هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در صنعت امروز ساختمان در کشورهای توسعه یافته  , بهره وری در افزایش طول عمربناهای ساختمانی , کیفیت مناسب، استحکام کافی با رعایت کلیه ضوابط فنی و مقررات مصوب برای ساخت‌وساز , مشروط به نظارت مهندسان است و نظام‌مهندسی ساختمان با توجه به وظیفه‌ای که در راستای پی گیری تدوین ضوابط و مقررات ملی ساختمان دارد نقش بسیار عمده‌ای در تولید ابنیه و ساختمان‌های سبز , دارای استحکام، با پایداری و سلامت بالا و در نتیجه عمر و بهره‌وری بیشتر دارد.

مهندس عبدی در ادامه افزود : همچنین نظام‌مهندسی ساختمان با توجه به لزوم ارتقای توان مهندسان و ارزیابی تداوم و تضمین ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای فعالان بخش ساختمان (مهندسان و کاردان‌های فنی-حرفه‌ای)، نقش بسیار مهمی در سرمایه‌گذاری‌ها این بخش ایفا می کند که صرفا با تقویت این تشکل صنفی بزرگ در کشور قابل‌دستیابی است.

مهندس عبدی در پایان , لزوم تقویت و ارتقای توان نظارتی، علمی، حرفه‌ای و تصویب ضوابط و مقررات لازم توسط بزرگترین نهاد فنی و حرفه‌ای کشور یعنی نظام‌مهندسی ساختمان را منوط به حضور مقتدرانه و باصلابت  مهندسان در پی گیری مطالبات از سازمان نظام مهندسی و در گام اول شرکت در انتخابات و اتکا به سرمایه‌های انسانی و فنی جامعه مهندسی در عرصه‌های تصمیم‌گیری کشور دانست.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات