آٰغاز توزیع لاستیک در بندر امام(ره) و چند استان‌

آٰغاز توزیع لاستیک در بندر امام(ره) و چند استان‌

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تدابیر اتخاذشده در خصوص مدیریت تامین لاستیک موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: طی چند روز آینده توزیع لاستیک با نرخ دولتی در بندر امام خمینی (ره) و استان‌های بزرگ آغاز خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم گمرک بتواند طی چند روز آینده لاستیک‌های موردنیاز رانندگان را در بازار تزریق کند تا طی دو هفته آینده بخشی از مشکلات آن‌ها برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده در سطح وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و دولت، روز گذشته توزیع لاستیک در پایانه بندرعباس شروع شد و رانندگان می‌توانند از طریق انجمن‌های صنفی مربوطه و ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نسبت به خرید لاستیک اقدام کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به برگزاری جلسه‌ بررسی مسئله لاستیک موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و مشکلات رانندگان با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری بیان داشت: در این جلسه برای برون‌رفت از مشکلات چهار راهکار ارائه شد که عبارتند از:

تعداد ۱۳ هزار حلقه لاستیک موجود در انبار تملیکی در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای توزیع در پایانه‌ها قرار گیرد.

حدود ۱۳۰ کانتینر حاوی لاستیک واقع در گمرک بندرعباس و بندر بوشهر، ظرف یک هفته ترخیص و جهت توزیع بین رانندگان تحویل بازار شود تا در اختیار رانندگان قرار گیرد.

توان داخلی تولید لاستیک در جهت تامین بخشی از نیاز رانندگان و توزیع در چرخه حمل‌ونقل جاده‌ای مدیریت شود.

تامین ارز موردنیاز برای واردات آنی لاستیک با هدف جلوگیری از انقطاع توزیع لاستیک در کشور بنا بر دستور معاون اول رئیس‌جمهوری به بانک مرکزی صورت گیرد.

حسن نیا در ادامه گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اواخر خردادماه سال جاری وضعیت آینده نیاز رانندگان به لاستیک را پیش‌بینی و وزارت صنعت، معدن و تجارت را در جریان آن قرار داد

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ناوگان حمل‌‌ونقل جاده‌ای کالا ماهانه به ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک نیاز دارد و علی‌رغم تمام پیگیری‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی چند ماه گذشته فقط ۹۰ هزار حلقه لاستیک تامین شد که سرانجام منجر به روبه‌رو شدن این بخش با چالش جدی گردید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات