راه‌اندازی پروازهای داخلی بعد از افتتاح ترمینال سلام

راه‌اندازی پروازهای داخلی بعد از افتتاح ترمینال سلام

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص وضعیت تاکسی‌های فرودگاه و مشکلات آن‌ها با شرکت‌های اسنپ، تپسی و دیگر ماشین‌های پلاک سفید مسافربری اظهار کرد: اعتقاد ما این است اسنپ، تپسی و ماشین‌های پلاک سفید مسافربری نباید در فرودگاه باشند. جلسسه با هماهنگی شورای ترابری با این شرکت‌ها داشتیم تا در جای مناسب مستقر شوند اما شرایط را نپذیرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰۰ تاکسی در فرودگاه داریم که در روزهای معمولی تنها برای ۸۰۰ تاکسی مسافر وجود دارد و به دنبال این هستیم در ماه‌های آینده این مشکل حل شود چون باید راننده‌های تاکسی فرودگاه امام را به عنوان یک اصل، بخشی از اعضای خانواده فرودگاه امام ببینم.

آدم‌نژاد افزود: در این خصوص به دنبال سازوکاری هستیم تا به صورت مکانیزه کارهای نوبت دهی انجام تا دیگر رانندگان از صبح در فرودگاه حضور نداشته باشند. به همین خاطر برای رفاه رانندگان نرخ‌ها را تغییر دادیم اما مصمم هستیم تا تاکسی متر نصب و سفرها تابعی از زمان باشد تا بتوانیم این مساله را یک ماموریت کاری و سرمایه‌گذاری تلقی و در یک تابع ساده حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی فعلی باعث افزایش پلاک سفیدها در فرودگاه امام شده است، در خصوص برنامه‌های فرودگاه امام در جهت حل مشکلات رانندگان تاکسی تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌ای را در نظر داریم تا با یک اپلیکیشن همه نیازها از جمله تامین مسافر رانندگان تاکسی فراهم شود، این طرح امسال انجام خواهد شد و نوبت دهی و نرخ مسیر تهران تا فرودگاه امام ۶۰ درصد هزینه فرودگاه پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی بیان کرد: به دنبال کاهش تعداد تاکسی‌ها در فرودگاه نیستیم و قرار است در ترمینال سلام هم ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم که این یک خبر خوب برای رانندگان تاکسی خواهد بود.

وی در خصوص تغییر زمان افتتاح ترمینال سلام گفت: در مورد ترمینال سلام حتی یک ساعت وقفه و کم کاری وجود نداشته باشد که این مساله کاملا قابل رویت بوده و تنها در تاسوعا و عاشورای حسینی کار تعطیل شد.

این مقام مسئول افزود: طبق اعلام صورت گرفته به وزیر راه و شهرسازی قرار بود تا شهریور این فرودگاه ماه افتتاح شود اما تغیییراتی در تجهیزات و تاخیر در ثبت سفارش‌ها با توجه به نرخ ارز مشکلاتی در ترخیص کالا از گمرک بندرعباس داشتیم، کارهای عمرانی ترمینال تمام شده است و تنها کمی نوسان نرخ ارز ما را اذیت کرد.

آدم‌نژاد با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا تمام ترمینال سلام را VIP کنیم اظهار کرد: سال‌هاست که گفته‌اند فرودگاه‌های اطراف ایران پیشرفت زیادی داشته و ما اینطور نبوده‌ایم به همین خاطر تلاش و سعی‌مان این است که کل ترمینال سلام را VIP کنیم به همین خاطر در حال حاضر پروازهای کمی به آنجا می‌رود تا شرایط سنجیده و کار به خوبی پیش برود.

وی در پاسخ به این سوال که پروازهای داخلی به فرودگاه امام خواهد آمد یا خیز گفت: یکی از مشکلات مسافران پروازهای خارجی این بود که در اغلب اوقات باید از شهر خودشان به فرودگاه مهرآباد و از آنجا به فرودگاه امام خمینی برای خروچ از کشور می‌آمدند که این مساله سبب شده بود که شرکت هوایی خارجی به راحتی پرواز خود را از آن شهر راه‌اندازی کند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: با تاکید سازمان هواپیمایی کشوری موظف شدیم پروازهای داخلی را راه‌اندازیم به همین خاطر ابتدا قرار شد یک محدوده کوچک به جای یک سرمایه گذاری عظیم در ترمینال یک به این پروازها اختصاص یابد سپس بعد از افتتاح ترمینال سلام چند مسیر داخلی راه بیفتد تا در صورت افزایش تقاضا ترمینال اختصاصی برای پروازهای داخلی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ویژگی مهم فرودگاه امام خمینی توسعه مداوم آن است در واکنش به خبری که چندی پیش یکی از رسانه‌ها بابت وقفه در افتتاح ترمینال سلام در آبان ماه داده بود، گفت: به جز باند ترمینال سلام این فرودگاه مهمترین ویژگی‌اش توسعه مداوم آن است این با تمام معایب و مزایایی که در خصوص مکان سسنجی ترمینال سلام مطرح شد از انن جهت مهم است که ترمینال یک فرودگاه امام ظرفیت توسعه کوچک را نیز ندارد.

آدم نژاد افزود: در خصوص خبری که در یکی از رسانه‌ها منتشر شد و اعلام کردند با توجه به کمبود منابع ترمینال سلام آبان افتتاح نمی‌شود، بهترین پاسخ‌مان این است که سعی کنیم پروژه را در زمان مقرر به اتمام برسانیم.

طرح لجستیک منجر به کاهش هزینه‌ها نشود راه اشتباه رفته شده است

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به در نظر گرفتن ۸۳۵ هکتار از اراضی شهر فرودگاهی امام برای اختصاص دادن به طرح لجستیک با توجه به اینکه فرودگاه حضرت امام (ره) در بین ۴ شهر لجستیک از نظر ستاد مراکز لجستیک کشور قرار دارد در خصوص وضعیت منطقه لجستیکی فرودگاه گفت: امروز کمیسیون اجتماعی دولت برای اساسنامه شرکت مناطق آزاد و ویژه است که برای انجام لجستیک باید این شرکت ها براساس ماموریت های داده شده تاسیس کنیم. برای این ماموریت هایی که به این شرکت داده شده این اساسنامه توانایی پاسخگویی ندارد و باید ظرفیت هایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در مورد لجستیک چند ایده مطرح است. در طرح جامع ۸۳۵ هکتار شهر لجستیک که چندین بار در مورد آن صحبت شده است با شورای شهر مکاتباتی انجام و بازدید داشتند که این مکاتبات ادامه دار است.

آدم نژاد ادامه داد: بیش از هزار هکتار از زمین های شهر تهران در حال حاضر بارانداز است. باید روزی این مسئله اصلاح شود اما نمی گوییم لزوما در شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) باشند. با اینکه در مکان های دیگر هم این امکان وجود دارد اما نه به عنوان یک مدیر بلکه به عنوان یک کارشناس معتقدم موقعیت این منطقه بهترین است. کمربند جنوبی فرودگاه در حال ساخت است و با یک اتصال ۲.۴ کیلومتر به این ۸۳۵ کیلومتر وصل می شود.

وی گفت: اگر این اتفاق بیفتد که ما هم کمک خواهیم کرد هیچ جا را پیدا نمی کنید که از سه طرف آن ریل بگذرد و چهار آزادراه داشته باشد. هرچند در بحث باراندازها نیاز به انبار هوشمند داریم و در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده مغازه داری و این نحو خرید را نخواهیم داشت. با این حال هر اقدام لجستیکی که منجر به کاهش هزینه تمام شده نشود به طور حتم آن اقدام در راستای ایجاد یک منطقه لجستیکی نبوده و راه را اشتباه رفته ایم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات