استقبال مردم از مشوق‌های تسهیلاتی بانک مسکن

استقبال مردم از مشوق‌های تسهیلاتی بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن  با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه‌شده از سوی بانک مرکزی قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه ۷۴ درصد افزایش‌یافته است گفت:برخلاف آن چیزی که تصور عمومی است در حوزه پرداخت تسهیلات مشکلاتی به وجود نیامده و استقبال مردم کم نشده است زیرا آمارهای ۶ ماه گذشته بانک مسکن حاکی از آن است که بااینکه کاهش معاملات را شاهد هستیم ولی در حوزه تعدادی بیش از ۵۴ درصد افزایش پرداخت تسهیلات راداریم.

رحیمی انارکی با تاکید بر اینکه ازلحاظ مبلغی شاهد افزایش ۵۸ درصدی در نیمه نخست امسال هستیم تصریح کرد: آخرین آمار بانک مسکن که در هفته گذشته جمع‌بندی شده حاکی از آن است که استفاده از صندوق پس‌انداز یکم ۱۲۰۰ فقره تسهیلات بوده که نشان می‌دهد کماکان روند خوبی برای ارائه تسهیلات است و خوشبختانه عکس‌العملی منفی از سوی مردم درزمینهٔ استفاده از محصولات متنوع ارائه‌شده توسط این بانک مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه بعید نیست که با روندی که در حال پیشروی است میزان درخواست‌ها از ناحیه کلان‌شهرها به سمت شهرهای میان جمعیتی رفته و بیشتر در آن حوزه‌ها استفاده شود تصریح کرد:به‌هرحال مکانیسم‌های در نظر گرفته‌شده از سوی سیاستگزاران همچنان کار خودش را انجام می‌دهد.

رحیمی انارکی بابیان اینکه ۷۰۰  الی ۸۰۰  فقره در روز تقاضای افتتاح حساب صندوق پس‌انداز یکم در بانک مسکن ثبت می‌شود افزود:تنها اتفاقی که در این زمینه روی‌داده است این است که طی یک ماه گذشته برداشت از حساب و مانده سپرده‌گذاران کاهش‌یافته بااین‌حال ۳۶۰ الی ۳۶۷۰ هزار حساب صندوق مسکن یکم وجود دارد که این رقم در حال افزایش است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: افزایش برداشت از سپرده‌های صندوق یکم به نظر می‌آید به این خاطر است که به دلیل شرایط فعلی اقتصاد افرادی که امتیاز تسهیلات خود را کسب کرده‌اند مازاد منابع را از حساب خارج می‌کنند که اقداماتی دیگر برای حفظ ارزش پول خود انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادات ویژه‌ای برای شرایط فعلی بازار مسکن ارائه‌شده است اظهار کرد:چند نمونه از این پیشنهادات  که ما منتظر تصویب آن‌ها هستیم عبارت‌اند از افزایش سقف تسهیلات از طریق اوراق حق تقدم تا حد صندوق پس‌انداز یکم و افزایش مدت صدور پروانه ساختمانی از ۱۵ سال به بیش از ۲۰ سال.

رحیمی انارکی در پایان با تاکید بر اینکه بانک مسکن به دنبال راه‌حلی برای تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه است گفت:  ما در تلاش هستم تا با ارائه پیشنهادات و پس‌ازآنکه تعادل به بازار بازگشت نقش سازندگان غیرحرفه‌ای را در تولید مسکن کم‌رنگ کنیم تا بتوانیم دستاوردهایی که در چند سال گذشته داشته‌ایم حفظ و تقویت کنیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات