انتخابات نظام مهندسی قم ۱۲ مهر برگزار می شود / حضور پر شور مهندسان ضامن تعالی سازمان نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی قم ۱۲ مهر برگزار می شود / حضور پر شور مهندسان ضامن تعالی سازمان نظام مهندسی

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری با اعلام این خبر گفت: انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در روز پنج شنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۷ از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۶بعد از ظهر در شعبه دبیرستان شاهد صاحب الزمان (عج) در انتهای بلوارامین و شعبه خانه جوان قم در انتهای خیابان خاکفرج، جنب استانداری به طور هم زمان و به صورت دستی برگزار می‌شود .

وی افزود: با توجه به تعداد اعضای نظام مهندسی ساختمان استان قم که قریب به ۵ هزار نفر می باشد، تعداد اعضای هیات مدیره ۹ نفر خواهد بود که  متشکل از سه نفر رشته عمران، یک نفر رشته معماری، یک نفر نقشه برداری، یک نفر ترافیک، یک نفر رشته برق، یک نفر رشته مکانیک و یک نفر رشته شهرسازی به عنوان اعضاء اصلی خواهند بود و در هر رشته نیز یک عضو علی البدل انتخاب خواهند گردید .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: احراز هویت اعضا و رای دهندگان از طریق اپراتور و سیستم انجام می‌شود و یک نفر امکان رای دادن در دو حوزه رای‌گیری را نخواهد داشت .

صبوری در خصوص تعداد نامزدهای این انتخابات اظهار کرد: ۲۶ نفر به عنوان نامزد انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم توسط دستگاه نظارت و هیات اجرایی تایید صلاحیت شده اند که با انصراف یکی از نامزدها هم اکنون تعداد داوطلبان ۲۵ نفر می باشد .

رئیس دستگاه نظارت اضافه کرد: از این تعداد، دوازده تن در رشته عمران، چهار تن رشته معماری، چهار تن رشته برق، دو تن در رشته های مکانیک، دو تن رشته نقشه برداری و یک تن هم در شهرسازی با یکدیگر رقابت می کنند .

وی پایان مهلت تبلیغات کاندیداها  را ۲۴ ساعت قبل از تاریخ برگزاری و شروع رای گیری اعلام کرد و گفت: از طریق هیئت اجرایی به رسانه‌ها، مطبوعات، روزنامه ها و هفته نامه ها اطلاع رسانی شده تا از چاپ آگهی تبلیغاتی در روزهای ممنوعیت تبلیغات خودداری نمایند که آخرین روز تبلیغات کاندیداها ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات خواهد بود .

صبوری ضمن اشاره به این که تمام اعضای سازمان چه اعضاء دارای پروانه اشتغال بکار و چه اعضاء بدون پروانه می توانند در این انتخابات شرکت کرده و به کاندیداهای مورد نظر خود رای دهند، تاکید کرد: مسلماً حضور حداکثری مهندسان در این انتخابات می‌تواند در انتخاب اصلح ترین افراد برای تصمیم سازی های مهم آینده و برای پیشرفت و آبادانی استان موثر باشد

وی تصریح کرد: این انتخابات بزرگترین انتخابات صنفی کشور است که می‌بایست به دور از هر گونه سیاسی کاری و با مشارکت حداکثری مهندسان برگزار شود و بی شک در سرنوشت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان رکنی از ارکان ساخت و ساز شهری بسیار موثر خواهد بود.

رئیس دستگاه نظارت، بر ضرورت تلاش برای برگزاری انتخابات در شان و منزلت مهندسین و با رعایت اقتدار و بی طرفی به صورت سالم و بی نقص اشاره کرد و گفت: هرچه فضای برگزاری انتخابات با شور و نشاط باشد، مسلماً میزان مشارکت مهندسین و حضور در پای صندوق های رای افزایش خواهد یافت .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم و رییس دستگاه نظارت در پایان خاطر نشان کرد: از این رو باید دست اندرکاران برگزاری و هیئت اجرایی انتخابات، فضای با نشاط را در جامعه مهندسین برای حضور پر شور در هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم فراهم آورند .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات