برگزاری نشست مشترک هم اندیشی اعضا کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵

برگزاری نشست مشترک هم اندیشی اعضا کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵

تاکید مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در برگزاری نشست مشترک هم اندیشی اعضا کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵

در نشست مشترک اعضای کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵ شهر یزد که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در اداره کل راه و شهرسازی استان یزد برگزارشد به موضوعات مختلف و مرتبط با کمیسیون ماده ۵ و همچنین علل افزایش ساخت وسازهای غیرمجاز و بدون پروانه پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد دکتر نقصان محمدی در این نشست با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته در حوزه تهیه طرح های شهری اتفاقات خوبی افتاده و قرار است این اقدامات موثر تداوم داشته باشد افزود، ما همه تلاش خود را بکارگرفته ایم تا در طرح ها انتظارات و خواسته های مردم بیشتر در نظر گرفته شود که بعدا در حین اجرا با مشکلات کمتری مواجه گردند.

وی با انتقادبه اینکه در گذشته ‌تهیه برخی طرح ها بیش از ۸ سال طول می کشیدخاطر نشان کرد، خوشبختانه سعی کرده ایم این پروسه را به حداقل برسانیم و خیلی از طرح ها تعیین تکلیف و ابلاغ شده و تعداد باقیمانده با برنامه ریزی که شده مقرر است در کوتاهترین زمان ممکن ,مراحل تصویب و ابلاغ را طی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام نمود با توجه به افق برخی طرح های جامع و تفصیلی ، طرح جامع تجدیدنظر شهر بافق به مرحله عقد قرارداد رسیده و ۴ شهر باقیمانده دیگر شامل شهرهای اردکان، میبد ابرکوه و یزد در دستور کار قرارگرفته است .

دبیرکمیسیون ماده ۵ افزود بر اساس شرح وظایف موجود بنا داریم تهیه طرح های شهری را با رویکرد جدید برنامه ریزی کنیم و با استفاده از نظرات متخصصین و صاحب نظران در تهیه و تصویب طرح های شهری بتوانیم نتایج حاصله در تصویب این طرح ها را به روز ، موثر تر و مورد قبول مردم گردانیم .

این مقام مسئول همچنین بیان کردند که با هماهنگی های خوب بین بخشی بتوانیم بر اساس ضوابط و مقررات طرح های جامع و تفصیلی در پیشگیری از ساخت و ساز های بدون پروانه موفق باشیم که جا دارد در اینجا از همکاری شهرداری ، شورای شهر ، نظام مهندسی ، دفترفنی استانداری واعضای محترم کمیسیون ماده ۵ که در پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز تلاش می کنند تشکر و قدر دانی نمایم و امیدوارم با پیشنهاد خوب جناب آقای مهندس صادقیان در تشکیل کمیته ای تحت عنوان کمیته ویژه بررسی تخلفات ساخت و سازهای شهری در ساماندهی و نظام شهری برگرفته از قوانین شهری موفق باشیم.

وی در پایان این نشست با ذکر اینکه متاسفانه برخی پرونده هایی که در کمیسیون ماده ۵ مخالفت شده.مجددا طرح مجدد میگردند افزود با ابلاغ اخیر معاون محترم هماهنگی اموعمرانی این میزان کاهش داشته که امیدوارم به حداقل ممکن برسد.

ارجاع پرونده های ابقا شده کمیسیون ماده ۱۰۰ به کمیسیون ماده ۵ از جمله اقدامات بی اثری است که مقرر شد در خصوص ادامه این روند مورد بررسی قرار گیرد.
در پایان این نشست ، نرم افزار نظارت عالیه که توسط کارشناسان این اداره کل تهیه و مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است توسط مسئول این بخش به حاضرین معرفی شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

    اداره کل راه و شهرسازی استان یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات