آمادگی حداکثری ادارات راه و شهرسازی استان برای ایام اربعین حسینی

آمادگی حداکثری ادارات راه و شهرسازی استان برای ایام اربعین حسینی

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در جلسه شورای هماهنگی ادارات کل راه وشهرسازی استان قم که در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل شد، اظهار داشت: تعامل و هماهنگی ادارات کل وزرات متبوع دراستان را موجب پویایی وظایف و ارتقا زیرساختهای سازمانی دانست .

رییس هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم در این جلسه با عنوان اینکه هماهنگی و تعامل ادارات کل وزرات متبوع دراستان و همچنین دیگر دستگاههای متولی امر همچون پلیس راه ، بنیاد مسکن و بانک مسکن دراستای انجام وظایف سازمانی می تواند موجب توسعه و ارتقا سطح خدمات موضوعه در استان شود خاطر نشان ساخت : آمادگی حداکثری جهت ایجاد بستری مناسب درراستای تامین ایمنی ، تسهیل ترافیک و ارائه سرویس های مطلوب ایاب و ذهاب زائران اربعین حسینی ع ، طی این ایام ، در دستور کار ادارات استانی وزرات متبوع قراردارد .

در ادامه جلسه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با عنایت به موقعیت کریدوری محورهای جاده ای استان قم که امکان ارتباط جاده ای ۱۷ استان جنوبی و غربی با مرکز کشور را فراهم آورده است ، تامین ایمنی حداکثری و تسهیل ترافیک محورهای مواصلاتی استان ، دراولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد .

جمالی در ادامه به بخشی از تمهیدات اجرایی که درراستای تامین ایمنی جاده ای و ارائه خدمات حمل و نقلی در بازه زمانی سفرهای اربعین حسینی (ع) پرداخت و عنوان کرد : اختصاص هفتصد سرویس ایاب و ذهاب عمومی جهت اعزام زائران اربعین حسینی (ع) به نقاط مرزی غرب وجنوب کشور، بخشی از اقدامات این اداره کل در راستای ارائه خدمات موضوعه به عزاداران اربعین حسینی (ع) می باشد.

وی اختصاص سیصد سرویس جهت مراجعت عزاداران اربعین به استان قم را بخشی دیگر از این اقدامات دانست و اضافه کرد: همچنین ۷ راهدارخانه درسطح راههای استان تجهیز و آماده ارائه خدمات رفاهی – بهداشتی ( نمازخانه ، سرویس بهداشتی و ...) به زائران اربعین می باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تاکید کرد: طی ایام سفرهای اربعین ، اکیپ های ثابت و سیار راهداری با استقرار و تردد در سطح راههای استان ، ضمن رصد ترافیک جاده ای، آماده ارائه خدمات موضوعه درراستای تامین ایمنی و تسهیل ترافیک برونشهری می باشند .

در ادامه جلسه مدیر کل هواشناسی استان قم گفت: نقشه های هواشناسی ، موید سالی پربارش برای آسمان ایران اسلامی است .

حیدری مدیر کل هواشناسی استان قم در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات مهندس یحیی زارع مدیر کل پیشین این اداره کل اظهار داشت: با عنایت به رصد نقشه های هواشناسی که نشان از حرکت سامانه های بارشی به آسمان کشورمان است انشالله شاهد فصولی پر بارش، حتی  فراتر از وضعیت نرمال، برای میهن اسلامیمان باشیم .

محسن اعتماد مدیر کل راه آهن استان قم دیگر سخنران این جلسه بود که با ارائه گزارشی از اقدامات اداره کل متبوع درخصوص تمهیدات ایام اربعین عنوان کرد : ۱۱۶ رام قطار مسافری به مقصد کرمانشاه و خرمشهر ویژه ایام اربعین حسینی (ع) اختصاص یافته است که فعالیت این ناوگان ریلی از ۲۹ مهرماه آغاز شده است .

وی حرکت روزانه ۶ رام قطار مسافری به مقصد خرمشهر ویژه استان قم دانست و عنوان کرد: همچنین  سه رام قطار مسافری روزانه جهت مراجعت عزاداران حسینی ع به قم اختصاص یافته است .

سرهنگ پناهی فرمانده پلیس راه استان قم در پایان جلسه شورای هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان قم ضمن تقدیر از اقداماتی که جهت ایمن سازی محورهای جاده ای استان در قالب آرامسازی، توسط راهداری صورت پذیرفته، تصریح کرد: جهت نظارت بهتر بر تردد ناوگان عمومی حمل مسافر طی ایام اربعین حسینی (ع)، دو ایستگاه ایست بازرسی در سطح راههای استان قم مستقر شده اند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات