تلاش برای تکمیل زیرساخت ها و خدمات شهری در منطقه گلمان ارومیه

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه گفت: سایت مسکن مهر گلمان ارومیه دارای یک هزار و ۱۳۸ واحد چند خانواری و دو هزار و ۶۸۸ واحدآپارتمانی در قالب ۳۳ تعاونی می باشد که دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد بوده که از این تعداد دو هزار و ۱۴۸ واحدمسکونی افتتاح شده است.

ابراهیم مبارک قدم افزود : از مجموع تسهیلات مصوب به مبلغ۷۸۴ هزار و ۴۸۴ میلیون ریال مبلغ۷۴۲هزار و ۹۶۵ میلیون ریال در وجه شرکت تعاونی های مسکن مهر پرداخت گردیده و تعداد یک هزار و ۵۱۳ واحد اقدام به فروش اقساط تدریجی نموده اند.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد : از محل یارانه های مسکن مهر مبلغ ۸ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال برای کمک به آماده سازی و احداث دیوار حائل به شرکت های تعاونی پرداخت شده است.
وی خاطر نشان کرد : از جمله خدمات روبنایی منطقه گلمان می توان به احداث دو مدرسه ۱۰ و ۱۲ کلاسه - یک باب مسجد - درمانگاه - باشگاه ورزشی – نانوایی و مرکز تجاری که در دست بهره برداری می باشند اشاره کرد .

ابراهیم مبارک قدم تصریح کرد : باتوجه به اینکه گلمان بخشی از توسعه منفصل شهر ارومیه بوده و به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده لذا به عنوان محدوده شهر ارومیه قلمداد می شود و در این راستا جهت تامین مسکن اقشار مختلف جامعه یک هزار و ۷۸۴ واحدمسکونی به شکل پروژه های انبوه سازی در این منطقه احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح تعریض جاده دسترسی به گلمان باید به شکل بزرگراهی تعریف شود، تصریح کرد: با توجه به جمعیت این منطقه و اینکه این جاده از لحاظ گردشگری و دسترسی به دهکده چی چیست حائز اهمیت است و نیز ساکنان روستاهای اطراف تردد دارند بنابراین باید تعریض و چهارخطه شود .

وی ادامه داد : این موضوع در یکصد و دومین جلسه شورای تامین مسکن استان طرح و مقرر گردید برای تعریض جاده گلمان و تامین روشنایی آن و همچنین اجرای تقاطع غیر همسطح ورودی سایت مذکور طبق مشخصات اعلامی اداره کل راه و شهرسازی استان، نسبت به تامین اعتبار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال طی دو سال توسط سازمان برنامه و بودجه استان و ۴۰ میلیارد ریال توسط شهرداری و ۷۰ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی استان (در قالب فروش یا تهاتر زمین و تامین قیر حواله ای) اقدام لازم بعمل آید. (مجموعاً ۲۱۰ میلیارد ریال)

مبارک قدم افزود: اجرای شبکه فاضلاب شهری و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در منطقه گلمان با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی جزء وظایف کلیه دستگاه های اجرایی است که در این راستا تصفیه خانه فاضلاب گلمان بنا براعلام شرکت آب و فاضلاب استان ظرف مدت دو ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید و زیرساخت های گاز، آب و برق نیز اجرا شده است. تا کنون بالغ بر مبلغ ۵۰ میلیاردریال بابت آب و فاضلاب و تامین خدمات آماده سازی منطقه گلمان از محل یارانه های بخش مسکن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان پرداخت گردیده است.

وی از آمادگی اداره کل راه و شهرسازی جهت احداث مراکز آموزشی در سایت مسکن مهر گلمان خبر داد و ادامه داد: اراضی مورد نیاز جهت ساخت کلانتری، ایستگاه آتش نشانی و سالن وررزشی و فضای سبز در این سایت آماده واگذاری است.

در این جلسه نماینده محترم مردم شریف ارومیه، استقرار واحد اورژانس توسعه فضاهای آموزشی و احداث جاده دسترسی گلمان  را از مسئولان ذیربط پیگیر شد و به اتمام طرح فاضلاب منطقه تاکید فرمودند .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات