افتتاح ۳۴ کیلومترجاده کاشان – بادرود تا اوایل زمستان

افتتاح ۳۴ کیلومترجاده کاشان – بادرود تا اوایل زمستان

جزئیات نشست سرپرست اداره کل راه وشهرسازی با مسئولین شهرستان کاشان و آران وبیدگل؛

ضرورت احداث کمربندی کاشان – آران وبیدگل بطول ۱۳ کیلومتر/ افتتاح ۳۴ کیلومترجاده کاشان – بادرود تا اوایل زمستان
طی نشستی با حضور حمیدرضا امیرخانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان ، سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران دو شهرستان و تنی چند از مسئولین شهرستان در محل اداره کل راه و شهرسازی مشکلات دو شهرستان در حوزه راه ، مسکن و شهرسازی بررسی شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در ابتدا با قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی در سالهای اخیر، با اشاره به مشکلات و خواسته های مردم در این حوزه بیان داشت : اقدامات خوبی تا کنون جهت رفع مشکلات در این حوزه انجام شده که امروز جهت پیگیری مصوبات گذشته و تکمیل پروژه ها موارد جا مانده از گذشته را پیگیری می کنیم .
از جمله پروژه های مطرح شده شهرستان کاشان در این جلسه ، تکمیل جاده کاشان –بادرود و ادامه مسیر تا استان قم ، پروژه مشهداردهال – کاشان ، مشهداردهال به امامزاده علی ابن باقر (ع) تحت عنوان حرم تا حرم ، احداث پل چنار و سه راهی استرک و تعیین تکلیف زمین نمایشگاه بین المللی کاشان بود.
حمدرضا امیرخانی سرپرست راه و شهرسازی استان در ادامه عدم تامین و تخصیص اعتبارات به پروژه ها و وجود مشکلات اقتصادی موجود را دلیل به تعویق افتادن فرایند تکمیل پروژه ها عنوان کرد و گفت : جاده کاشان – بادرود به طول ۲۶ کیلومتر عملیات بیس انجام و آماده آسفالت است و با تکمیل ۸ کیلومتر ادامه مسیر این محور به طول ۳۴ کیلومتر با شرایط تامین قیر پروژه تا پایان این فصل به بهره برداری خواهد رسید.
وی در خصوص پروژه کاشان –مشهد اردهال نیز گفت : این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر به دلیل وجود موانع و تاسیسات و احداث تقاطع غیرهمسطح چنار شامل گذر زمان شده که با رفع این مشکلات به بهره برداری میرسد.
مقرر شد سه پروژه سه راهی استرک و مشهداردهال تا امامزاده علی ابن باقر (ع) و احداث پل راوند نیز جهت تایید در کمیسیون بررسی طرح ها مطرح تا در صورت تصویب طرح، مطالعات و اقدامات اولیه جهت اجرا انجام پذیرد .
وی با توجه به واگذاری زمین جهت احداث نمایشگاه بین المللی در کاشان از طرف راه و شهرسازی اظهار داشت : این زمین جهت احداث نمایشگاه در اختیار شهرستان قرارگرفته و لازم است شهرستان در اسرع وقت با توجه به قیمت گذاری انجام شده نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.
در ادامه مشکلات و مسائل شهرستان آران و بیدگل توسط مسولین شهرستان مطرح شد که از آن جمله واگذاری اراضی ۹۳ هکتاری شرکت سلیمان صاجی آران و بیدگل ، تکمیل محور سفیدشهر به کاشان ، احداث باند دوم کاشان- ابوزید آباد و احداث کمربندی کاشان – آران و بیدگل بود که مدیرکل راه و شهرسازی در این باره گفت: ۶۶ هکتار از اراضی سلیمان صباحی واگذار و انتقال سند آن انجام شده و ۲۷ هکتار مابقی نیز انجام خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت .
محور سفیدشهر به کاشان نیز بطول ۱۰ کیلومتر که در حال حاضر ۳ کیلومتر آن روکش آسفالت انجام شده ، به لحاظ عدم تخصیص اعتبارات بسیار ضعیف بوده اما در صورت تامین و تخصیص اعتبارات لازم تا پایان بهمن ماه آماده آسفالت خواهد بود.
امیرخانی در خصوص احداث باند دوم کاشان- ابوزیدآباد در حوزه آران و بیدگل گفت : این محور به طول ۲۶ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن انجام شده و مابقی نیاز به اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی دارد که کیلومترهای ابتدای آن با مشارکت شهرداری کاشان آسفالت خواهد شد.
سرپرست راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به احداث کمربندی کاشان – آران و بیدگل با توجه به خواسته نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از خواسته های مهم در شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت : این پروژه به عنوان یکی از ضروری ترین پروژه های مورد پیگیری در شهرستان کاشان و آران وبیدگل مقرر شده تا با هماهنگی فرمانداری آران و بیدگل و با مشارکت فرمانداری کاشان پیشنهادات و مطالعات لازم به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه تا تصمیمات لازم جهت احداث این پروژه مهم در شهرستان انجام پذیرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات