یزدانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد

مازیار یزدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه‌آهن مهاباد-ارومیه در هفته آینده در راستای طرح اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور، ضمن تقدیر از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در خصوص ساخت این خط ریلی اظهار داشت: خوشبختانه این مسیر ریلی به طور کامل آماده بهره‌برداری است و به خاطر در نظر گرفتن سینی دوار در این طرح ریلی دیگر نیازی به اعزام دو لکوموتیو نیست.

وی افزود: سرعت تایید شده برای سیر قطار مسافری در این خط‌آهن ۹۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است اما این خط قابلیت سیر تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن با اشاره به همکاری فی‌مابین راه آهن با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: در اجرای این پروژه همچون سایر پروژه‌ها هر نوع درخواست از سوی شرکت همکار با تمام توان پاسخ داده شد که شامل تامین برخی ماشین‌الات مکانیزه و مشاوره‌ می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه در ابتدا راه‌آهن مراغه-ارومیه با نگاه حمل‌ونقل مسافر ساخته شده است، تصریح کرد: حمل‌ونقل کالا در راه‌آهن مراغه-ارومیه با ساخت خطوط فرعی و اتصال آن به چشمه‌های بار  توجیه پذیر خواهد بود که برای دستیابی به این مهم رایرنی‌های لازم در دست اقدام قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت راه‌آهن در زمان بهره ‌برداری از راه‌آهن مراغه-ارومیه اظهار داشت: تکمیل  خطوط ایستگاهی در برخی نقاط، تجهیز ایستگاه‌ها به سیستم‌های تسهیلات مسافر، ارتقا و نگهداری بخش‌هایی از خطوط و مجموعه اقدامات لازم برای ارتقا سرعت از ۹۰ به ۱۶۰ کلومتر در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار دارد.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن با اشاره به ایستگاه راه‌آهن ارومیه نیز بیان داشت: این ایستگاه از نظر محوطه سازی و ساختمان، توجه به شرایط آب و هوایی و جذب مسافر به مراتب شرایط برتری نسبت به سایر ایستگاه‌هایی که اخیرا ساخته شده دارد و طبق تعریف جدید راه‌آهن از ایستگاه برای دوران بهره‌برداری، کارکرد این ایستگاه فقط برای جذب و تخلیه مسافر نخواهد بود بلکه علاوه بر ارائه خدمات متداول ایستگاهی به عنوان یک مرکز تجاری-فرهنگی با هدف ارائه خدمات رفاهی جهت رفع نیازهای روزمره به مسافران و مراجعان نیز خدماتی را ارائه خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات