بازدید مدیرعامل ایران‌ایر از فرودگاه امام خمینی (ره) و گفت‌وگو با مسافران

بازدید مدیرعامل ایران‌ایر از فرودگاه امام خمینی (ره) و گفت‌وگو با مسافران

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» صبح امروز با حضور در شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره)، ضمن بازدید از امکانات و بخش‌های مختلف این شرکت هواپیمایی در مجموعه شهر فرودگاهی، به بررسی نحوه عملیات در ساعات اوج پرواز «هما» و همچنین گفت‌وگو با مسافران پرداخت.

شرفبافی درباره این ملاقات مردمی و درخواست‌های مسافران به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به طور کلی می‌توان گفت که مسافران به دو دسته تقسیم می‌شدند، دسته اول از خدمات ارائه شده بسیار راضی بودند و جا دارد از این بابت از خدمات همکاران خود که این رضایت را ایجاد کرده است، تشکر کنم.

وی ادامه داد: برخی از مسافران نیز درباره امکانات فرودگاهی و نوع برخوردی که در بدو ورود با آن مواجه شده بودند، مساله داشتند که قرار بر آن شد که این مسائل پیگیری شده تا رفاه حال مسافران تامین شود.

ارتقای تجهیزات و سطح خدمات ایران‌ایر در فرودگاه امام خمینی (ره)

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ادامه در جمع کارکنان این شرکت در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به ایراد سخن پرداخت و ضمن تشکر از خدمات همکاران خود گفت:  از همه افرادی که بدون چشم‌داشت در تلاش هستند تا هما را در این شرایط سخت و ویژه فعال نگاه دارند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: همکاران ما با وجود مسائلی که در تامین قطعات هواپیما، تامین تجهیزات زمینی، امکان سوخت‌گیری در فرودگاه‌های خارج از کشور و ... ایجاد شده،  تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند پروازها با حداکثر ایمنی و کیفیت انجام شود.

شرفبافی با اشاره به اینکه کمتر از ۴ ماه گذشته، به منظور انجام هرچه بهتر عملیات حج، از امکانات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بازدید کرده بود، گفت:  به نظرم در این بازه ۴ ماهه تغیرات بسیاری خوبی در این مجموعه ایجاد شده است.

ایران‌ایر، منظم ترین ایرلاین در عملیات حج

مدیرعامل ایران‌ایر در ادامه انجام عملیات حج در سال ۹۷ را عالی توصیف کرد و گفت: به این خاطر جای تقدیر و تشکر از ۵ حوزه تخصصی عملیات، مهندسی و تعمیرات، خدمات فرودگاهی، حراست و کترینگ وجود دارد. در این عملیات همپوشانی، همکاری و همدلی خوبی در مجموعه هما با شهر فرودگاهی، شرکت فرودگاه‌ها، پلیس، گمرک و سپاه وجود داشت، که به اجرای هرچه بهتر عملیات حج سال ۹۷ منجر شد.

وی ادامه داد: هما منظم ترین و کم عیب ترین عملیات حج در طی سالیان گذشته را در سال ۹۷ انجام داد و افتخار این را داریم که در فرودگاه‌های مدینه و جده به عنوان منظم‌ترین ایرلاین شناخته شده و لوح تقدیر دریافت کردیم.

شرفبافی به صدور کارت پرواز حجاج از ۴۸ ساعت قبل از پرواز، به عنوان یک خدمت ویژه یاد کرد و گفت: هیچ ایرلاینی چنین خدماتی را برای مسافران خارجی خود فراهم نمی‌کند. حتی هواپیمایی سعودی نیز این سرویس را به حاجیان ایرانی ارائه نمی‌کرد. اما ایران‌ایر توانست با همکاری سازمان حج و زیارت، این نظم و ترتیب را به وجود بیاورد.

وی افزود: بخش اساسی این کار به واسطه بستر ICT انجام شد. از مرکز پشتیبانی تشکر می‌کنم که این اطلاعات را به سرعت از سیستم‌های حج و زیارت به سیستم‌های هما منتقل کردند که کار بسیار بزرگی بود.

خروج هواپیمای فاکس آلفا از چک C

شرفبافی با اشاره به اینکه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، کارهای بزرگی را پیش رو دارد، گفت: یکی از کارهای بزرگی که انجام شده، خروج هواپیمای فاکس‌آلفا از چک C  است که اولین پرواز آن نیز امروز انجام شد.

وی سپس به اجرای عملیات پروازی ایران‌ایر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: نظم و دقتی که امروز در بازرسی مسافران دیدم، بسیار عالی بود. مخصوصا در کنترل ویزا، ابداع جالبی انجام شده و جلوی هزینه‌کردهای سنگین هما را در فرودگاه‌های خارج از کشور را گرفته است. با استفاده از همین روش از شهریور تا کنون جلوی کسانی که سعی می‌کنند به صورت غیر قانونی از کشور خارج شوند، گرفته شده است.

گفتنی است شرفبافی در این بازدید، از بخش‌های مختلف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) شامل بریفینگ میهمانداران، دیسپچ، ایستگاه ایران‌ایر، دفتر فروش بلیت، دفتر مرکزی، انبار قطعات، مرکز فنی و مهندسی و آشیانه هوشمند بار دیدن کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات