آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام،  بزرگترین پروژه آزاد راهی ایران و عراق

آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام، بزرگترین پروژه آزاد راهی ایران و عراق

در پی سفر جناب آقای مهندس اسلامی، مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به استان ایلام و پیگیری جناب آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و نمایندگان  محترم مردم استان درمجلس شورای اسلامی، مقدمات اتصال استان ایلام به شبکه آزادراهی کشور از طریق آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام که ارتباط دهنده مرکز کشور به استان ایلام و از آنجا به نجف اشرف است، فراهم گردید. این طرح، به لحاظ استراتژیکی و ژئوپولوتیکی بسیار با اهمیت بوده و در ادامه آزاد راه خرم آباد – پل زال، از طریق دهلران به مرز چیلات و از آنجا به نجف اشرف منتهی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان ایلام، مهندس کاظمی مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام در این خصوص گفت: اهمیت مرز بین المللی مهران و درآینده، مرز چیلات شهرستان دهلران و تردد سالانه بیش از چهار و نیم میلیون زائر عتبات عالیات، سبب گردید تا جناب آقای مهندس اسلامی، مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، در اولین سفر کاری خود که مصادف با ایام اربعین حسینی(ع) بود، از استان ایلام و مرز بین المللی مهران بازدید کرده و در این سفر، با نظر مساعد ایشان، مطالعات اولیه اتصال استان به مرکز کشور از طریق آزاد راه آقا امیرالمومنین (ع) (آزاد راه خرم آباد- پل زال- دهلران- مرز چیلات-نجف اشرف) و آزاد راه کربلای معلی (کرمانشاه_حمیل-ایلام-مهران_کربلا) توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام انجام گردید و با پی گیری مسئولین ارشد استان و اداره کل راه و شهرسازی، عملیاتی شدن آن در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.

مهندس کاظمی افزود، طول این آزادراه از پل زال تا مرز چیلات( آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام ) ۱۴۵ کیلومتر است که در نهایت، با اتصال به نجف اشرف در کشور عراق، به عنوان کوتاه ترین مسیر به نجف اشرف، علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد شد. همچنین، با احداث آزاد راه کرمانشاه_ حمیل-ایلام-مهران و در نهایت، اتصال به کربلای معلی، این مسیر نیز، به عنوان کوتاهترین مسیر زوار آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام به کربلا، خواهد بود. مهندس کاظمی افزود، از حمیل تا مرز مهران، ۱۷۰ کیلومتر است. وی با اشاره به نظر مساعد مسوولان ارشد نظام و جناب آقای مهندس اسلامی، مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و دستور دکتر خادمی، معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به مهندس میر شفیع، معاون محترم ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت مذکور، اقدامات بعدی برای عملیاتی شدن این مهم، در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه وشهرسازی استان افزود با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری مسئولین ارشد استان و نظر مساعدی که مجموعه وزارت راه وشهرسازی در این زمینه دارند، در آینده نزدیک، شرایط اتصال استان ایلام به بزرگترین شبکه آزادراهی منطقه، فراهم خواهد شد.

روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان ایلام

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام

    اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات