لزوم اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع در هنگام بروز بحران

لزوم اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع در هنگام بروز بحران

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان قم اظهار داشت: در سال گذشته شاهد تجربه تلخ انسداد محور آزاد راه قم- تهران بر اثر بارش برف و ایجاد یخبندان بودیم که این امر هشداری برای همه دستگاه های امداد و نجات محسوب می شود.

رییس کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان قم با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان و بارش احتمالی برف افزود: با توجه با بارش های اخیر و گزارش هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش برف در فصل زمستان، دستگاه های امداد و نجات جاده ای اعم از اورژانس، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و...در آماده باش کامل باشند.

صبوری از تلاش مجموعه راه آهن در انتقال و جابجایی مسافران در بحران انسداد مسیر سال گذشته تقدیر کرد و توضیح داد: استفاده از حمل و نقل ریلی موجب کاهش تردد خودرو های عبوری در محورهای جاده ای می شود و این امر می تواند کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن را به همراه داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ابراز کرد: حمل و نقل ریلی پاک، سریع، ایمن و مقرون به صرفه است که استفاده از آن نباید محدود به زمان های بحرانی باشد و می بایست افراد جامعه به سمت و سوی حمل و نقل ریلی تغییر ذائقه دهند.

وی یکی از ابزارهای این تغییر ذائقه را فرهنگ سازی از طریق اطلاع رسانی درست و استفاده از ابزار رسانه عنوان کرد و توضیح داد: از رسانه های مورد وثوق و اعتماد جامعه مانند صدا و سیمای مرکز استان می توان در خصوص ظرفیت مثبت حمل و نقل ریلی نهایت بهره مندی را برد.

صبوری اظهار کرد: مجموعه راه آهن استان می تواند با دریافت بازخورد از عموم مردم و بالاخص مسافران نسبت به بهبود خدمات خود اقدام نماید.

وی افزود: اطلاع رسانی در خصوص ساعات ورود و خروج رام های قطار، نحوه بلیط فروشی، ایجاد دسترسی آسان از مبدا تا ایستگاه راه آهن و ... می تواند موجب اقبال چشمگیر و تغییر ذائقه هم استانی ها از حمل و نقل جاده ای به حمل و نقل ریلی باشد.

رییس کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان قم با بیان این که اگر برای پیشگیری و ایمنی زیرساخت های حمل و نقل هزینه نشود، در مواقع بحران چندین برابر آن اعتبارات، هزینه خواهد شد گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز می توان نسبت به بررسی و ایمن بودن شریان های حیاتی استان اعم از پل ها، محورها، زیرگذر و روگذر و... قبل از وقوع بحران اطمینان و آگاهی پیدا کرد و در صورت نیاز به تعمیر و بهسازی آن ها در اسرع وقت اقدام نمود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات