مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر  ۱۳ محله بافت ناکارآمد استان بوشهر ب...

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر ۱۳ محله بافت ناکارآمد استان بوشهر ب...

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر

۱۳ محله بافت ناکارآمد استان بوشهر بازآفرینی می شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت : ۱۳ محله بافت ناکارآمد استان بوشهر بازآفرینی می شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان بوشهر

فرزاد رستمی صبح شنبه در پنجمین نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف استان بوشهر اظهار داشت : در سطح کشور دو هزار و ۷۰۰ محله بافت ناکارآمد شناسایی شده است که بایستی هر سال ۲۷۰ محله باز آفرینی شود.

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر ۱۳ محله ناکارآمد برای بازآفرینی مصوب شده است، خاطر نشان کرد : با اجرای این طرح ها و بازآفرینی محلات، یک هزار و نهصد و هشتاد و یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد : اخیراً تفاهم نامه ای بین راه و شهرسازی و دستگاه های ذیربط در راستای بازآفرینی محلات هدف اتخاذ شده است که سهمیه استان بوشهر یک هزار و سیصد و چهل و پنج واحد مسکونی است و به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد ارائه می شود.

وی از ساخت فرهنگ سرا، مدرسه ، دیوار حفاظتی ، خانه محله، چمن مصنوعی و فضاهای ورزشی خبر داد و بیان کرد : ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز برای بخش های روبنایی و زیرسازی و توانمند سازی سهم استان است.

رستمی بیان کرد : بوشهر و برازجان بیشترین مساحت بافت ناکارآمد شهری را در سطح استان دارند و خورموج و اهرم هم از دیگر شهرها هستند. اولویت با شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر است ولی در استان از ردیف های دیگر برای بازآفرینی در شهرهای خورموج و اهرم نیز در صورت تصویب هزینه خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات