۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اسناد خزانه جذب نشده دیگر دستگاههای استان به شبکه راههای استان تزریق شد

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اسناد خزانه جذب نشده دیگر دستگاههای استان به شبکه راههای استان تزریق شد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی  راه و شهرسازی خراسان شمالی ، مهندس علی علیمردانی در خصوص راه های استان گفت: استان خراسان شمالی فاقد  آزاد راه بوده اما دارای ۱۷۰ کیلومتر بزرگراه ،۱۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی ،۴۷۰۰ کیلومتر راه های روستایی می باشد  که از این میزان راه روستایی ۲۰۰۰ کیلومتر آسفالت شده و ۲۷۰۰ کیلومتر خاکی و شوسه است و در کل ۷۵ پروژه راه به طول ۷۰۰ کیلومتر در استان در دست ساخت است.

وی در اشاره به آسفالت راه های روستایی در استان اظهار داشت :با توجه به اعتباری که هرساله به احداث راه های روستایی استان اختصاص می یابد  به طور متوسط سالانه بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت می شود و تلاش کرده ایم  این مقدار در سال های آتی افزایش پیدا کند.

مهندس علیمردانی افزود : شاخص برخورداری از راه های روستایی در استان ۴۳ درصد بوده و نسبت به میانگین کشوری که ۵۲ درصد است ،۹ درصد کمتر است که انشا الله با برنامه ریزی های صورت گرفته در سالهای آتی به میانگین کشوری خواهیم رسید .

وی به بدهی پیمانکاران حوزه راه اشاره کرد و افزود: بدهی این اداره کل بابت پروژه ها به پیمانکاران مبلغی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال بوده که نیاز است هرچه سریعتر نسبت به پرداخت آن اقدام  گردد. همچنین جهت برقراری ایمنی راه های در حال احداث  استان، اعتباری معادل ۱۸۰ میلیارد ریال  موردنیاز است  .

منبع:

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی  راه و شهرسازی خراسان شمالی

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات