۷۰ هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی می شود

۷۰ هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی می شود

بنا به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، مهندس علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی مناطق سیل زده گلستان اظهار کرد: بنیاد مسکن استان های خراسان رضوی و گیلان معین شهرهای گنبدکاووس و گمیشان بوده و این شهرها را در ساخت منازل مسکونی یاری می کنند.

وی خطاب به مدیران بازسازی این شهرها افزود: باید زمانبندی مشخص برای خود تعریف کرده و طبق آن جلو بروید.

تابش گفت: باید مردم را تشویق کرد تا با مبالغ بلاعوضی که پرداخت می‌شود کار بازسازی را شروع کنند.

وی با بیان اینکه آق قلا و پل دختر تابلوی سیل کشور هستند و باید روند بازسازی شتاب گیرد، گفت: سازوکار فعلی جوابگوی نیازهای شهرهای سیل زده نیست و باید با برنامه های جبرانی این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

تابش توضیح داد: در مرحله اول بازسازی ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی را شروع کردیم و اعتبار آن تامین شده و بازسازی و تعمیر ۱۲۱ هزار واحد دیگر را هم در مرحله بعد در دستورکار داریم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید به روند بازسازی شتاب داد و واحدهای تعمیراتی را تا تیرماه و واحدهای احداثی هم تا پایان مهرماه به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: برای تحقق این فرآیند نیاز است که همه در این قسمت دست به دست هم دهند و نخستین عامل بانک‌ها هستند که نباید تقاضایی بالاتر از مصوبه هیئت دولت داشته باشند.

تابش خاطرنشان کرد: ضمانت زنجیره‌ای در مناطق روستایی مدنظر است و ضمانت‌های اضافه‌ مغایر بخشنامه است و باید بانک‌ها به این مسئله توجه کنند و خارج از این مسئله عمل نکنند.

روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان


لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات