دیدار مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم  با دکتر امیر آبادی نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی

دیدار مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با دکتر امیر آبادی نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی


به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم آقایان: بلدی مدیر کل ، رحمانی معاون عمران روستایی ، یزدان پناه معاون پشتیبانی و ملا اسماعیلی معاون بازسازی و مسکن روستایی با آقای دکتر امیرآبادی فراهانی دیدار کردند.
در این دیدار که در محل دفتر نماینده محترم مردم شریف استان قم صورت گرفت مدیرکل بنیاد مسکن,  ضمن تقدیر و تشکر از آقای امیر آبادی به دلیل پیگیری امور مریوط به عمران و آبادانی روستاها , گزارش کاملی از فعالیتهای بنیاد مسکن در استان و برنامه های آینده ارائه نمود.
مهندس بلدی با اشاره به ورود بنیاد مسکن به نوسازی بافت فرسوده قم گفت: با عنایت به پیگیری های ویژه نمایندگان محترم و مسئولین استانی , بنیاد به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز را  به صورت میدانی در مناطق بلوار امام موسی صدر (خاکفرج) – خیابان شهید رئیس کرمی (۲۰ متری زاد) و خیابان ایستگاه آغاز نموده است.  ایشان در ادامه به بیان مشکلات موجود در بافت های مذکور و راهکارهای پیشنهادی پرداختند و خواستار حمایت دکتر امیرآبادی و دیگر مسئولین استانی از این طرح شدند.
سپس وی به طرح مسکن اقدام ملی اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه استان قم تک شهرستان می باشد و در شهرهای اطراف نیز مشکل مسکن به صورت جدی وجود ندارد تقاضا داریم در شهر قم زمین مناسب با قیمت تمام شده در قالب طرح اقدام ملی یا مسکن محرومین تحویل بنیاد شود تا بتوانیم با ساخت مسکن مناسب به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه خدمت رسانی کنیم.
مدیرکل بنیاد ادامه داد: با توجه به  آب و هوای گرم شهر قم تعداد زیادی از مردم تمایل دارند در روستاهای اطراف و بخصوص روستاهای خوش آب و هوا زمینی را تهیه و جهت سکونت موقت یا دائم آن را بسازند. اگر بنیاد در این روستاها زمین تملک و با ساخت و ساز آن به متقاضیان واگذار نماید می تواند سرریز جمعیت شهر قم را به این روستاها هدایت و از ساخت و ساز های غیر قانونی و تجاوز به حریم منابع طبیعی و کشاورزی جلوگیری نمائیم.
آقای بلدی با اشاره به سابقه و تجربه زیاد بنیاد در عمران و آبادانی روستاها پیشنهاد داد: بنیاد به عنوان متولی اصلی روستاها انتخاب تا با مدیریت واحد و یکپارچه بتوانیم خدمات رسانی مطلوب و بهتری به روستائیان عزیز داشته باشیم.
ایشان همچنین گزارش مبسوطی در خصوص تهیه و اجرای طرح های هادی – طرح ویژه مسکن روستایی و ... ارائه داد.
در ادامه این دیدار دکتر امیر آبادی نماینده مردم قم ضمن تشکر از خدمات بنیاد مسکن گفت: انصافاٌ بنیاد در خدمات رسانی به مردم و به ویژه در بخش عمران و آبادانی روستاها بسیار موفق عمل نموده است و این موضوع باعث دلگرمی مردم به نظام و کشور خود می شود.
ایشان نوسازی بافت فرسوده شهر قم را حرکت بسیار مهمی دانست و گفت: از این طرح ها حمایت کامل می کنیم و می بایست در کارگروه پیشنهادی دو نفر از نمایندگان مجلس نیز به عنوان ناظر حضور داشته باشند تا برای پیشبرد کارها و رفع موانع و مشکلات همفکری و اقدام نمایند.
نماینده مردم قم ساخت مسکن در شهر قم را بسیار مهم دانست و گفت: استان قم یک استان ویژه است و می بایست زمین مناسب جهت ساخت و ساز در اختیار بنیاد قرار داده شود و بنده نیز این موضوع را به صورت ویژه از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیری می کنم.
وی واگذاری زمین در روستاهایی که قابلیت توسعه را دارند مناسب دانست و گفت: بنیاد طرح مورد نظر خود را ارائه دهد تا در شورای برنامه ریزی و توسعه استان درباره آن تصمیم گیری و شود.
ایشان مدیریت یکپارچه روستاها را نیز اقدام بسیار مناسبی برای آینده روستاها دانست که از این طریق می توان خدمات مناسب تری در جهت توسعه و عمران آنها ارائه نمود.
در پایان دکتر امیر آبادی با اشاره به جلسات متعدد خود با مدیرکل و معاون عمران روستایی جهت پیگیری کارها گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم عملکرد موفقی داشته و از این حیث در کشور نمونه و سرآمد می باشد.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات