۳۷۰۰امین واحد نوسازی ومقاوم سازی شده  واحد مسکونی درشهرستان اهر

۳۷۰۰امین واحد نوسازی ومقاوم سازی شده واحد مسکونی درشهرستان اهر

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی، هادی رحیمی در آیین افتتاح واحدهای مسکن روستایی طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی در روستای خونیق که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اشاره به اینکه تا به حال ۳۷۰۰ امین واحد روستایی از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی در اهر بازسازی‌شده است، اظهار داشت: در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران ۳۷۵۰ واحد روستایی در اهر بازسازی‌شده است .
وی افزود: مجموع واحدهای بهسازی و بازسازی‌شده از محل اعتبارات بازسازی زلزله سال ۹۱ و طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی در شهرستان اهر ۷۴۵۰ واحد روستایی بازسازی‌شده است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر بابیان اینکه شهرستان اهر در بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی از لحاظ بازسازی و بهسازی واحدهای روستایی رتبه نخست را کسب کرده است، گفت: در استان ۴۳ درصد واحدهای روستایی بازسازی‌شده ولی در شهرستان اهر ۷۴ درصد واحدهای روستایی بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.
رحیمی اضافه کرد: در حال حاضر در دهستان قشلاق از نظر بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی مشکل‌داریم که آن مشکل به دلیل عدم استقبال روستائیان بوده اما در نظر داریم تا با اجرای برنامه‌های ترویجی روستائیان دهستان قشلاق را برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی تشویق کنیم.
وی تصریح کرد: تاکنون از مجموع ۱۹۸ واحد روستایی خونیق ۷۵ واحد بهسازی و ۱۱۷ واحد بازسازی‌شده که درصد مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در این روستا به ۹۵ درصد افزایش‌یافته است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر با ذکر اینکه تا به حال ۵۰۰۰ مترمربع در روستای خونیق آسفالت‌ریزی معابر داشته‌ایم، گفت: اخیراً سهمیه ۲۰۰۰ مترمربعی آسفالت‌ریزی برای روستای خونیق از مصوبات سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این روستا بوده که اختصاص‌یافته است.
رحیمی بیان داشت: در سال‌جاری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مقاوم‌سازی ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی شهرستان اهر تسهیلات تخصیص‌یافته است.
وی، یکی از مشکلات عدم رغبت روستائیان برای بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی تامین ضامن برای بانک‌ها ذکر کرد و افزود: متاسفانه برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات دو ضامن می‌خواهند و تامین ضامن برای روستائیان سخت است.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات