دلایل افزایش هزینه ساخت در برخی از پروژه‌های مسکن مهر

دلایل افزایش هزینه ساخت در برخی از پروژه‌های مسکن مهر

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان دلایل افزایش هزینه ساخت در برخی از پروژه های مسکن مهر، گفت: ساختمانهای بلند مرتبه جزو ساختمانهایی هستند که هزینه ساخت آنها بیش از ۳۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید محمود فاطمی عقدا در گفتگو با مهر درباره افزایش قیمت ساخت مسکن مهر در برخی از پروژه ها، اظهار داشت: ساختمانهایی با شرایط خاص و بلند مرتبه به نسبت دیگر ساختمانها هزینه بیشتری درساخت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه آسانسور، پارکینگ و انباری در پروژه های مسکن مهر، قیمت ساخت را کمی بالاتر می برد، بیان کرد: افزایش هزینه ساخت منجر به این شد که دولت در برخی از پروژه ها قیمتها را از متری ۳۰۰ هزار تومان بیشتر در نظر بگیرد تا پیمانکاران با مشکلی در تامین هزینه ها روبرو نشوند.

وی افزایش قیمت ساخت مسکن در برخی از پروژه های مسکن مهر را طبیعی دانست و افزود: هزینه های خاص در هر پروژه باید پیش بینی شود تا براین اساس، هزینه تمام شده ساخت مطابق با توان مالی متقاضی باشد و از سویی پیمانکار هم انگیزه لازم را در اجرای پروژه از دست ندهد.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ساختمانهای بلند و زیر سازی در برخی از سایتهای مسکن مهر را دلیل عمده افزایش قیمت ساخت عنوان کرد و گفت: اما این قیمتها افزایش زیادی نداشته اند و فشاری به متقاضیان وارد نمی شود.

قیمت ساخت مسکن مهر بصورت مقطوع و متری ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده اما افزایش هزینه بیشتر در برخی از نقاط کشور موجب شده است که قیمت ساخت مسکن مهر در این شهرها با کمی افزایش روبرو شود و قیمت تمام شده را افزایش دهد.

 

 

    نظرات