پیدا شدن لوح سنگی از چنگال عتیقه دزدان در بندرانزلی

پیدا شدن لوح سنگی از چنگال عتیقه دزدان در بندرانزلی

http://www.bananews.ir/فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی از کشف ۲ پوست چرمی حکاکی شده به خط میخی و لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته‏‌های میخی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir، سرهنگ پاسدار هرمز عشقی، در نشست انتظامی شهرستان بندرانزلی توضیح داد: در پی کسب خبری مبنی بر این‌که افرادی در این شهرستان قصد معامله اموال عتیقه دارای قدمت تاریخی دارند، کارآگاهان آگاهی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و محل معامله این افراد را شناسایی کردند.

وی افزود: کارآگاهان آگاهی ضمن هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه با رعایت موازین شرعی و قانونی، وارد یک منزل مسکونی شده و هر چهار متهم این پرونده را حین معامله اشیای تاریخی دستگیر کردند.

عشقی با بیان اینکه از این متهمان دو پوست چرمی حکاکی شده به خط میخی و یک لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته‏‌های میخی کشف شده است، اظهار کرد: متهمان به بزه انتسابی معترف و اظهار کرده‌اند که اموال تاریخی فوق را به واسطه حفاری غیرقانونی بدست آورده و قصد داشتند این اشیا را به ارزش ۲ میلیارد ریال معامله کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه کارشناسان میراث فرهنگی هم اکنون درصدد مشخص کردن قدمت این اشیا هستند، خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

    نظرات