انبوه‌سازان تمایل به انجام کار در پروژه‌های مسکن مهر ندارند

انبوه‌سازان تمایل به انجام کار در پروژه‌های مسکن مهر ندارند

http://www.bananews.ir/رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان از مسوولان خواست نرخ قرارداد ساخت و ساز در پروژه‌های مسکن‌مهر استان، مطابق با شرایط روز و هزینه‌های جاری باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیاوش ساعی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: هر متر ساختمان‌سازی در پروژه‌های مسکن‌مهر، براساس قراردادهای مصوب سال‌های گذشته ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است که این نرخ با هزینه‌های فعلی همخوانی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر در شهرهایی که مسکن‌مهر توسط انبوه‌سازان ساخته می‌شود به دلیل پرداخت نشدن مطالبات و پایین بودن نرخ قراردادها، انبوه‌سازان تمایلی به انجام کار ندارند.

ساعی‌فر تصریح‌کرد: نرخ قرارداد در زمان دلار ۱۳۰۰ تومانی تعیین شده، در حالی که امروز هر دلار ۳۰۰۰ تومان است. ما انتظار داریم با توجه به افزایش هزینه‌ها به‌ویژه افزایش قیمت مصالح ساختمانی، نرخ قراردادها متری ۶۰۰ هزار تومان و حداقل ۲ برابر شود.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان گفت: باید در زمینه قراردادها و نحوه پرداخت‌ها در فرم اجرای پروژه‌های مسکن‌مهر تجدیدنظر صورت گیرد. همچنین انتظار داریم نرخ تسهیلات مسکن‌مهر که فعلا ۲۵ میلیون تومان است به ۲ برابر و ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

    نظرات