انصراف مجلس از تفکیک وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی

انصراف مجلس از تفکیک وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی

http://www.bananews.ir/مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) طرح دو فوریت انتزاع و تفکیک وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی را پس گرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج ندیمی از طراحان این طرح با بیان سخنانی اظهار کرد: این طرح مربوط به قبل از تشکیل دولت جدید و انتخاب هیات وزیران بوده است و با توجه به اینکه اکنون هیات رییسه آن را مطرح کرد باید مطالبی توضیح داده شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ادغام‌های صورت گرفته مناسب نبوده است، گفت: در مباحث نیروی انسانی و استفاده بهینه از امکانات این مجموعه‌ها و اهدافی که جزو وظایف وزارتخانه مربوطه است اقدام عملی صورت نگرفته است چه بسا اینکه بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تعهد ایجاد کرده است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس در ادامه با بیان اینکه ما نگران این اقدام‌ها و پروژه‌های نیمه تمام هستیم، اظهار کرد: پروژه‌هایی در برخی از استان‌ها تعریف شده‌اند که هیچ‌ کدام اولویت اول نبوده‌اند و ما نگران هستیم که این پروژه‌های نیمه تمام چگونه به اتمام برسد.

وی با تاکید براینکه بسیاری از نمایندگان معتقد هستند ادغام‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: از این تریبون اعلام می‌کنم که به داد این ادغام‌ها برسید چرا که ادغام‌ها اثرات مثبتی نداشته است و اگر در آن زمان خواستار ادغام بوده‌ایم به منظور بهتر شدن کارها بوده است اما در حال حاضر کمبود‌هایی را شاهد هستیم که کاملا محسوس است.

ندیمی خاطر نشان کرد: ادغام‌های صورت گرفته نه تنها چاره‌ساز نبوده، بلکه بیچارگی و سردگمی ایجاد کرده است لذا انتظار می‌رود که این دغدغه و نگرانی در مورد مسائلی که ایجاد شده‌اند برطرف شود.

 پس از اظهارات ندیمی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت از وی سوال کرد که آیا می‌خواهد این موضوع بررسی شود یا خیر که ندیمی نماینده لاهیجان نیز گفت: هرچه هیات رییسه تصمیم‌گیری کند. بنابراین ابوترابی نیز اعلام کرد که در این صورت این طرح پس گرفته می‌شود.

    نظرات