صدور سند رسمی برای ۵۷ هزار واحد مسکونی روستایی

صدور سند رسمی برای ۵۷ هزار واحد مسکونی روستایی

http://www.bananews.ir/مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: ۵۷ هزار واحد مسکن روستایی استان در حال حاضر سند رسمی اخذ کرده اند که صدور این اسناد برای سایر واحدهای روستایی در حال پیگیری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی محمدی اظهارکرد: برخی از ساکنان دیگر روستاهای استان از دریافت سند رسمی برای ملک مسکونی خود به دلیل پرداخت هزینه‌های نقشه‌برداری و تشکیل پرونده استقبال نکرده‌اند در حالی که که اخذ سند رسمی برای ملک مسکونی بسیار حائز اهمیت است.

وی درباره احداث و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان نیز گفت: قبل از استان شدن خراسان شمالی ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در سطح روستاهای استان مقاوم سازی شدند و بعد از تشکیل استان نیز ۳۴ هزار و ۹۳۱ متقاضی نسبت به مقاوم‌سازی و احداث واحد مسکن روستایی جدید اقدام کردند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان با اخذ تسهیلات بانکی مقاوم سازی شده‌اند، خاطر نشان کرد: هنوز ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد جدید دیگر در استان باید مقاوم‌سازی و احداث شوند.

او مناطق شمالی شیروان، جنوب اسفراین، راز و جرگلان را از مناطق تحت آسیب بلایای طببیعی از جمله زلزله یاد کرد و گفت: واحدهای مسکونی این مناطق باید مقاوم سازی شوند.

    نظرات