قبض برق گران شد

قبض برق گران شد

http://www.bananews.irبه جای افزایش تعرفه، ردیف ناخوانده وارد قبوض برق شد و بر این اساس هزینه هر کیلو وات برق از ۴۳۰ ریال به ۴۶۰ ریال به نام عوارض افزایش یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از این پس ردیفی جدید به قبوض برق اضافه می شود که بر اساس آن به ازای هر کیلووات برق، ۳۰ ریال عوارض گرفته می شود.

وزیر نیرو پیش از این همواره تاکید کرده بود که هزینه دریافتی برق نسبت به قیمت تمام شده به قدری پایین است که کفاف نیاز صنعت برق را نمی دهد و برای ارائه خدمات مستمر و خوب قیمت برق باید تعدیل داده شود.

حمید چیت چیان همچنین یادآور شده بود که هزینه هر کیلو وات برق ۴۳۰ ریال است که ۱۶۶ ریال آن به سازمان هدفمندی یارانه ها داده می‌شود اما هزینه‌های تولید برق به مراتب بیشتر از این میزان است بنابراین با توجه به این که هزینه و درآمد ما در این صنعت با هم نمی‌خواند، وزارت نیرو طرح‌هایی را برای افزایش قیمت آب و برق دردست دارد.

وی همچنین در پاسخ به ایسنا در مورد افزایش نرخ برق در سال جاری گفته بود که تعرفه برق در سال جاری به هیچ وجه افزایش پیدا نمی کند و بر اساس بودجه سال جاری محاسبه خواهد شد حال آن که در بودجه ۹۲ ردیفی با عنوان پرداخت عوارض برق به تصویب رسید که درمجموع گرچه تعرفه برق ثابت باقی می ماند اما هزینه پرداختی برق افزایش خواهد داشت.

    نظرات