وزیر راه و شهرسازی:  انتقال پایتخت به پرند موضوعی خام و شعارگونه است

وزیر راه و شهرسازی: انتقال پایتخت به پرند موضوعی خام و شعارگونه است

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی گفت: انتقال پایتخت به شهر جدید پرند موضوعی خام و شعارگونه است که چندین هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون شهرهای جدید این وزارتخانه در جمع خبرنگاران عمده‌ترین برنامه شهرهای جدید را وصل شدن شبکه حمل و نقل به شهرهای مادر عنوان و اظهار کرد: تا زمان بررسی شرایط ، جزئیات و چگونگی واگذاری واحدهای مسکونی این شهرها اعلام نمی‌شود.

وی افزود: عمده ترین برنامه شهرهای جدید اتصال شبکه حمل و نقل شهرهای مادر به ویژه شبکه ریلی است و امیدواریم با نقل و انتقال ساده و سریع این اتصال برقرار شود.

آخوندی گفت: توجه به توسعه سریع، امکان توجه به ابعاد اجتماعی و نحوه سکونت افراد را در بر دارد که این موضوع با مسئولان مربوطه بررسی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ برای تکمیل خدمات زیر بنایی و روبنایی در شهرهای جدید از مشاوران با انگیزه استفاده می‌شود.

 

وی خطاب به ساکنان شهرهای جدید گفت: توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی با جدیت پیگیری می‌شود و برای شهرهای جدید، نسل جدیدی از این شهرها بر مبنای محورهای کمک و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند ایجاد خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره مکان‌یابی جدید این شهرها گفت: فضای رقابتی مناسب با وجود علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید ایجاد می‌شود.

آخوندی درباره مشکلات خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید گفت: خدمات زیربنایی و روبنایی به ویژه آب برای این شهرها در دولت مطرح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره متروی پرند و نمایشگاه شهرهای جدید نیز اظهار کرد: برنامه‌های طراحی شهرهای جدید به زودی اعلام می‌شود.

    نظرات