بازآفرینی پایداری در بافت‌های فرسوده

بازآفرینی پایداری در بافت‌های فرسوده

http://www.bananews.ir/معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اجرای بازآفرینی پایدار در بافت فرسوده، گفت: سهم مشارکت شهروندان در نوسازی بافت‌های فرسوده باید افزایش یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیانپور صبح امروز در مراسم تودیع خود از مدیرعاملی شرکت عمران شهرهای جدید که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به آموزش نیروی انسانی با همکاری شهرداری ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده، اظهار داشت: توانمندسازی و کمک به سازندگان بافت های فرسوده و ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در این شرکت دنبال می شد.

وی با بیان اینکه در این مدت سهم ساخت و ساز شهری از ۵ به ۲۲ درصد تا پایان سال ۹۱ رسیده است، گفت: نسبت پروانه های صادر شده در بافت فرسوده کل کشور ۲۲ درصد و تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده نوسازی شده است.

کیانپور افزود: تعیین محدوده بافت فرسوده شهری در تمام شهرهای بالای ۱۲ هزار نفر انجام شده و در شهرهای زیر ۱۲ هزار نفر هم در ۴۹۵ شهر کار تعیین محدوده انجام شده است.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای ۲۱۰ شهر طرح بهسازی و نوسازی تهیه شده است، گفت: توانمندسازی سکونت گاه های غیررسمی در ۷۷ شهر بالای ۱۵۰ هزار نفر انجام شده و در ۱۸ شهر برنامه اجرایی پروژه ها را در دستور کار داریم.

کیانپور با اشاره به اینکه از سال ۸۸ تا پایان سال ۹۱ حدود ۹۰ هزار و ۱۵۲ واحد از محل خط اعتباری مسکن مهر تسهیلات دریافت کردند، گفت: حدود ۲۷ هزار و ۷۴۳ واحد خودمالک و ۱۲۲ هزار واحد هم از منابع داخلی بانک ها تامین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته ۲۴۰ هزار واحد نوسازی شده است، افزود: ۱۴۳ پروژه با ارزش یک‌هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان با محوریت بخش خصوصی انجام شد، همچنین ۱۶۸ پروژه در ۶۸ محله با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به اجرا رسید.

در ادامه محمدسعید ایزدی مدیرعامل جدید شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه باید مفهوم بازآفرینی پایدار را در بافت فرسوده اجرا کنیم، گفت: امروز در دنیا پایداری شرط لازم همه پروژه های عمرانی است ضمن آنکه باید سهم مشارکت شهروندان را در نوسازی بافت های فرسوده در نظر بگیریم.

    نظرات