ذخیره سدهای ۵ گانه تهران افت کرد/ کاهش ۳۳۳میلیون مترمکعبی حجم آب

ذخیره سدهای ۵ گانه تهران افت کرد/ کاهش ۳۳۳میلیون مترمکعبی حجم آب

http://www.bananews.ir/حجم آب موجود در مخزن سدهای ۵ گانه تهران نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته، ۳۳۳٫۵ میلیون مترمکعب کاهش یافت و به ۵۳۶٫۳ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجم آب موجود در مخزن سدهای تامین کننده آب استان تهران در ابتدای هفته جاری افزون بر ۵۳۶ میلیون مترمکعب اعلام شد. میزان آب موجود در مخزن ۵ سد زیر پوشش شرکت آب منطقه ای تهران به حدود ۵۳۶٫۳ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۳۳۳٫۵ میلیون مترمکعب کمتر است.

این میزان در زمان مشابه سال ۹۱ نزدیک به ۸۶۹٫۸۷ میلیون مترمکعب ثبت شده بود. حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۱) تاکنون به یک میلیارد و ۲۸۲ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته ۴۳٫۲ درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته دو میلیارد و ۲۵۷ میلیون مترمکعب بوده است. بر اساس این گزارش، حجم آب موجود در تمامی مخازن سدهای تهران در مقایسه با زمان مشابه پارسال با کاهش روبرو است.

این کاهش در مخزن سدهای امیرکبیر ۴۰، لتیان ۴۱، لار ۱۰۰، طالقان ۱۲۰ و ماملو ۳۲ میلیون مترمکعب اعلام شده است. در حال حاضر، حجم آب موجود در مخزن سدهای امیرکبیر ۱۴۱، لتیان ۴۱، لار ۶۸، طالقان ۱۷۲ و ماملو ۱۱۴٫۵ میلیون مترمکعب گزارش شده است.

    نظرات