اولین دستور وزارتی به شهرهای‌جدید

اولین دستور وزارتی به شهرهای‌جدید

http://www.bananews.ir/اولین برداشت عینی تیم جدید سیاست‌گذاری در وزارت راه‌وشهرسازی از پروژه‌های «مسکن‌مهر»، عصر روز شنبه گذشته در جریان بازدید ۴ساعته محسن نریمان –معاون وزیر در امور شهرهای‌جدید- از شهر جدید پرند، دستگیر مسوولان شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هر چند عباس آخوندی درست یک ماه پیش (دو روز بعد از ورودش به وزارتخانه) در یک روز جمعه، از پروژه‌های در حال ساخت در شهر جدید پردیس دیدن کرده بود، اما ترکیب هیات‌همراه وزیر در آن روز که معاونین در آستانه‌تغییر، آن را تشکیل داده بودند از یک‌سو و کارگاه‌های ساختمانی بزرگ در پردیس از سوی‌ دیگر، نتوانست فرصت تجزیه‌وتحلیل واقعی از ثمره ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر را برای وزیر جدید فراهم کند.
این فرصت اما عصر شنبه برای مدیرعامل جدید شرکت عمران شهرهای‌جدید –معاون تازه منصوب‌شده وزیر- به وجود آمد.
محسن نریمان در سفر به «پرند»، ضمن رویت ساختمان‌های در حال احداث، از منطقه‌ای که یکسال از سکونت ۱۰ هزار خانوار در برج‌‌های ترکیه‌ای‌ساز مسکن‌مهر در آنجا می‌گذرد، نیز دیدن کرد طوری که غروب آفتاب و روشنایی منازل ۹۹ ساله در برج‌های موسوم به کوزو، شائبه غیرقابل استفاده بودن واحدهای مسکونی‌مهر یا خالی رها شدن این آپارتمان‌ها را تاحدودی برای معاون وزیر و مدیران جدید برطرف کرد.
نریمان که پیش‌تر تصور می‌شد در یک هفته گذشته از انتصابش در این مقام، هیچ بازدیدی از شهرهای جدید انجام نداده است، عصر چهارشنبه گذشته نیز از شهر جدید پردیس بازدید کرده بود و یک روز قبل هم، به صورت نامحسوس شهر جدید هشتگرد را از زیرنظر گذرانده بود.
با این حال، مدیران عامل شهرهای جدید پردیس و پرند درباره نتایج بازدید نریمان می‌گویند: در بازدید معاون وزیر اگرچه زمان تنگ و محدود بود، اما تقریبا همه پروژه‌های مسکن‌مهر مورد رویت مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفت.

تاکید بر چهار موضوع
مهدی هدایت مدیرعامل شهر جدید پردیس در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: سابقه نمایندگی آقای نریمان در کمیسیون عمران مجلس و مسوولیتی که در این کمیسیون برعهده داشت و همچنین سابقه عمرانی و اجرایی وی در دولت‌های گذشته، کاملا در جریان بازدید، محسوس بود و نکاتی که در بازدید چهارشنبه هفته گذشته از پردیس، مورد توجه معاون وزیر قرار گرفت، قطعا به کمک توسعه همه‌جانبه شهر جدید پردیس خواهد آمد.
هدایت با بیان اینکه معاون وزیر در امور شهرهای‌جدید، نقاط ضعف و قوت این شهرها را واقف است، تصریح کرد: آقای نریمان در بازدید از پردیس بر چهار موضوع تاکید داشتند از جمله، تدوین برنامه زمانبندی پیمانکاران و رعایت کامل آن، تحویل به موقع واحدهای مسکونی‌مهر، پیگیری زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز شهری و همچنین مدیریت کیفی پروژه‌های در دست اجرا.

ابعاد شهر و چراغ‌های روشن
حبیب‌ا... چاغروندی مدیرعامل شهر جدید پرند نیز درباره نتایج بازدید عصر شنبه معاون وزیر از این منطقه به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: این بازدید هم به پروژه‌های در دست احداث و هم به ساختمان‌های مسکونی‌شده طرح مسکن‌مهر اختصاص داشت طوری که سکونت خانوارها در این ساختمان‌ها، تاثیرگذار بود.
مدیرعامل پرند افزود: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در این بازدید، ضمن تاکید بر پیگیری خدمات زیربنایی، دستور دادند واگذاری واحدهای مسکونی‌مهر بدون همه نوع خدمات، ممنوع شود.

    نظرات