مسکن ویژه تهران یکساله شد

مسکن ویژه تهران یکساله شد

http://www.bananews.ir/اول مهر سال گذشته عملیات ساخت پروژه مسکن ویژه در تهران کلید خورد و اولین مرحله ثبت‌نام متقاضیان مسکن ویژه تهران به صورت اینترنتی آغاز شد و طی دو مرحله ثبت‌نام، ۲۵۶۰ واحد مسکن ویژه تهرانسر تکمیل ظرفیت شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، متقاضیان واجد شرایط مسکن ویژه تهران می‌توانستند با واریز ۲۰ میلیون تومان که پیش‌تر حسابی در بانک مسکن به همین منظور گشوده بودند وارد مراحل خرید واحد مسکونی ویژه در منطقه تهرانسر شهر تهران شوند.

در هفته اول مهر سال گذشته طی مرحله اول ثبت‌نام، بیش از ۲۲۰۰ متقاضی ثبت‌نام کردند و طی مرحله دوم ثبت‌نام که از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و تا نیمه فروردین ادامه داشت ظرفیت ۲۵۶۰ واحد مسکن ویژه در حال ساخت تکمیل شد.

پیش‌خریداران مسکن ویژه تهران که از مهرماه سال گذشته پرداخت اقساط ۲۰ میلیون تومانی خود را پس از احراز شرایط آغاز کردند باید تا پایان روز گذشته - ۳۱ شهریور - قسط چهارم خود را واریز می‌کردند.

بر اساس شرایط اعلام شده برای خرید واحد مسکن ویژه تهرانسر باید پیش‌خریداران پس از احراز شرایط ثبت‌نام، هرسه ماه یکبار مبلغ ۲۰ میلیون تومان به حساب بانک مسکن مربوط به مسکن ویژه تهران واریز می‌کردند.

اولین قسط پیش‌خریداران مرحله اول مهرماه بود که باید بر اساس پرداخت اقساط به صورت هر سه‌ ماه یکبار اقساط واریز می‌شد و درحالیکه قرار بود سررسید دومین قسط پیش‌خریداران دی‌ماه باشد با کمی تاخیر و به دلیل فرصت بیشتر به متقاضیان و برنامه‌ریزی مرحله دوم ثبت‌نام، پرداخت قسط دوم مرحله اولی‌ها و پرداخت اولین قسط مرحله دومی‌ها در بهمن‌ماه انجام شد.

سررسید قسط سوم متقاضیان مسکن ویژه تهران که قرار بود پیش‌خریداران مرحله اول ۶۰ میلیون تومان واریز کنند خردادماه بود و در همین زمان اعلام شد متقاضیان مرحله دوم می‌توانند دو قسط اول و دوم خود را یکجا واریز کنند تا مراحل ثبت‌نام آن‌ها نیز با متقاضیان مرحله اول همزمان شود.

پیش‌خریداران مسکن ویژه تهرانسر در مدت زمان پرداخت اقساط خود و ساخت واحدهای مسکونی می‌توانستند به محل واحدهای در حال ساخت بروند و از روند ساخت و ساز واحدهای تهرانسر اطلاع داشته باشند.

شهریورماه سررسید قسط چهارم پیش‌خریداران مسکن ویژه تهران بود و متقاضیان تا پایان شهریورماه مهلت داشتند نسبت به تکمیل حساب خود حداقل به ۶۰ میلیون تومان اقدام کنند در غیر این صورت از سامانه حذف می‌شوند اما بر اساس پرداخت اقساط هر سه ماه ۲۰ میلیون تومان باید شهریورماه مبلغ ۸۰ میلیون تومان در حساب متقاضیان موجود باشد.

 

بر اساس شرایط صاحبخانه شدن در تهرانسر پیش‌خریداران باید چهار قسط ۲۰ میلیون تومانی را هر سه ماه یکبار واریز کنند که قسط پنجم متعلق به ۳۰ درصد از هزینه زمین است و ۷۰ درصد باقیمانده هزینه زمین به صورت اقساط ماهانه حداقل یک میلیون تومان دریافت می‌شود.

همچنین مقرر بود پیش‌خریداران پس از پرداخت چهار قسط با سازمان ملی زمین و مسکن قرادادی منعقد کنند که هنوز از ارسال دعوتنامه به متقاضیان خبری نیست.

اکنون در اولین سالگرد ساخت مسکن ویژه تهرانسر هنوز از آغاز به کار قطعی سایت دوم مسکن ویژه تهران خبری نیست و طبق گفته مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران در صورت موافقت وزیر راه و شهرسازی کیان‌شهر دومین سایت مسکن ویژه تهران خواهد بود.

به گفته مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران تعیین واحدهای سایت تهرانسر بر اساس خوش حسابی متقاضیان است و با توجه به زمان و روز پرداخت اقساط متقاضیان برای انتخاب واحد دعوت می‌شوند.

طبق وعده وزیر وقت راه وشهرسازی قرار است تا پایان بهار سال آینده واحدهای مسکن ویژه تهرانسر به متقاضیان تحویل داده شود.

پس از طرح اولیه مسکن ویژه، استقبال سازمان‌ها و ارگان‌ها از این واحدها مطلوب بوده است اما اولویت ثبت‌نام و صاحب‌خانه شدن در این پروژه با مردم عادی است و ارگان‌ها می‌توانند به شهرهای جدید اطراف تهران همچون پرند و پردیس مراجعه کنند.

البته ابتدا قرار بود حدود ۵۰۰۰ واحد مسکن ویژه در منطقه تهرانسر در برج‌های ۱۵ طبقه ساخته شوند که به دلیل نزدیکی به فرودگاه مهرآباد و وجود خطوط هوایی قرار شد این واحدها در بلوک‌های پنج طبقه ساخته شوند.

متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر باید علاوه بر چهار شرط متاهل یا سرپرست خانوار بودن، دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت مستمر در شهر تهران باشند و سابقه استفاده از تسهیلات دولتی در سنوات گذشته را نداشته باشند.

همچنین استفاده نکردن از هیچگونه امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی از بهمن ۵۷ از دیگر شرایط پذیرش متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر بود.

    نظرات