پیمانکاران مسکن مهر هفتکل دست از کار کشیده‌اند

پیمانکاران مسکن مهر هفتکل دست از کار کشیده‌اند

http://www.bananews.ir/فرماندار هفتکل، کمبود نقدینگی را مشکل پروژه‌های در حال ساخت مسکن مهر شهرستان عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بهروز صالح‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر پرداخت نشدن مناسب سهم از سوی مردم و کمبود نقدینگی پیمانکاران و سازندگان، دو مشکل بزرگ پروژه مسکن مهر است.

وی افزود: سازندگان و انبوه‌سازان تمایل به ادامه و اجرای پروژه‌ها ندارند، زیرا از نرخ قرارداد ساخت مسکن مهر راضی نیستند و انتظار دارند این نرخ تغییر کند و براساس نرخ و هزینه‌های روز جامعه باشد.

صالح‌بیگی تصریح کرد: نرخ ساخت هر متر مربع مسکن مهر ۲۶۵ هزار تومان است که پیمانکاران با این نرخ کار را ادامه نمی‌دهند و دست از کار کشیده‌اند.

وی عنوان کرد: توان مالی مردم در هفتکل ضعیف است و از طرفی در همان ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تفکر غلطی پیش آمد و مردم گمان کردند که با وام دولت و هزینه یک میلیون تومانی آماده‌سازی، می‌توانند صاحب خانه شوند. باید در همان ابتدای طرح، درخصوص پرداخت سهم در مسکن مهر برای مردم اطلاع‌رسانی خوبی صورت می‌گرفت.

صالح‌بیگی گفت: پیشنهاد ما این است که با وجود چنین مشکلاتی، واحدهای در حال ساخت را به همراه وام دولت به متقاضیان و مالکان تحویل دهیم تا خودشان نسبت به ادامه ساخت اقدام کنند. در حال حاضر ۴۰ متقاضی متقاعد شده‌اند که واحدهای خود را تحویل بگیرند و خودشان روند ساخت را ادامه داده و تکمیل کنند.

    نظرات