استانداردسازی یک پنجم سیستم‌های گرمایشی مدارس در گرو تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیاردی

استانداردسازی یک پنجم سیستم‌های گرمایشی مدارس در گرو تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیاردی

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در صورتی که اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس تخصیص داده شود، یک پنجم از ۱۵۰ هزار کلاس درس که دارای سیستم گرمایشی ناایمن هستند، استانداردسازی می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تمام مدارسی که دارای بخاری‌های ناایمن هستند، یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و چنانچه به مرور این منابع در اختیار سازمان نوسازی قرار بگیرد، روند استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای سال ۹۲ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه جهت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در نظر گرفته شده، عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ هزار کلاس درس دارای سامانه گرمایشی نامطلوب هستند که یک نگرانی بزرگ برای آموزش و پرورش است، با تخصیص اعتبار می‌توان یک پنجم از این کلاس‌های ناایمن را استانداردسازی کرد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۵ هزار بخاری تابشی برای مناطق سردسیر تهیه شده بود که در استان‌ها توزیع شده و در حال حاضر برگزاری مناقصه ۳۰ هزار بخاری تابشی دیگر نیز در حال انجام است و این بخاری‌ها برای مدارسی که حداکثر سه کلاسه هستند در نظر گرفته شده است.

رئیسی ادامه داد: چنانچه بازخورد مثبتی از این بخاری‌ها از سوی مدیران مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌ها اعلام شود، توسعه آن در دستور کار قرار خواهد گرفت، چرا که معتقدیم این بخاری‌ها می‌تواند جایگزین مناسبی برای بخاری‌های نفتی باشند که استاندارد و ایمنی لازم را ندارند.

    نظرات