«شهرفروشی» در دستور کار کمیسیون عمران قرار می‌گیرد

«شهرفروشی» در دستور کار کمیسیون عمران قرار می‌گیرد

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اینکه گفته می‌شود شهرداری با صدور بیش از حد پروانه ساخت و ساز اقدام به شهرفروشی کرده است باید در کمیسیون عمران به دقت بررسی شود که ان‌شاءالله این کار به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ اقبال محمدیان گفت: رعایت قوانین و مقررات در حوزه شهرسازی و ایجاد رضایت‌مندی در مردم دو روی سکه تعامل سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران است.

نماینده مردم رامهرمز، مسکن و ساخت و ساز را از مهمترین اولویت‌های کاری کمیسیون عمران مجلس برشمرد و گفت: با در دستور کار قرار گرفتن این دو موضوع قطعا از نمایندگان شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی دعوت خواهیم کرد تا موضوع شهرفروشی به صورت همه جانبه و عادلانه مورد رسیدگی و تصمیم گیری قرار گیرد.

این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: کمیسیون عمران مجلس در کنار وزارت راه و شهرسازی و سایر مدیران شهری باید در جهت حل مشکل مسکن در شهرهای بزرگ و کوچک قدم بردارد.

محمدیان با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن باید گام به گام و با برنامه حرکت کرد، گفت: در حوزه استحکام‌بخشی مسکن طی چند سال گذشته عملکرد خوبی را شاهد نبوده‌ایم. در مقایسه بین ساختمان‌های قدیمی و جدید از نظر استحکام، برخی ساختمان‌های قدیمی از این حیث با ساختمان‌های جدیدالاحداث برابری می‌کند. برای ساخت ابنیه محکم و مقاوم نیازمند دانش روز دنیا و استفاده بهینه‌تر از توانمندی مهندسان داخلی هستیم.

وی در عین حال با انتقاد از جانمایی‌های نامتعارف شهری، گفت:‌ در جانمایی‌های شهری باید نظر شهرداری‌های مناطق اعمال شود ولی به دلیل تعدد مدیریت زمین و ساخت مسکن مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آمده است.

 

ایسنا

    نظرات