اگر آب فاز ۸ پردیس را باز کنیم لوله می‌ترکد

اگر آب فاز ۸ پردیس را باز کنیم لوله می‌ترکد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: به دلیل پایین بودن تعداد خانوارهای ساکن در مسکن مهر فاز ۸ اگر آب مخازن آنرا باز کنیم لوله‌ها تحت فشار دچار ترکیدگی می‌شوند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سعید غفوری در توضیح اینکه چرا در فاز ۸ مسکن مهر پردیس آبرسانی با تانکر انجام می شود، اظهار کرد: مخزنی که برای تامین آب شرب فاز ۸ احداث شده جوابگوی ۲۶ هزار واحد مسکونی است در حالیکه تعداد خانوارهای ساکن در این فاز به ۱۰۰ خانوار هم نمی‌رسد بنابراین اگر آب را باز کنیم لوله ها تحت فشار قرار می گیرد و دچار ترکیدگی خواهد شد. همچنین مشکل بزرگتری وجود دارد که کلر نباید مدت زمان طولانی در مخازن بماند زیرا سمی می شود و مسمومیت ایجاد می کند.

وی افزود: با توجه به این مسائل فعلا مجبوریم با تانکرهای بهداشتی، آب را به مخازن منتقل کنیم.

غفوری با بیان اینکه همین روال در فاز ۱۱ نیز انجام می گرفت، خاطرنشان کرد: اوایل با توجه به همین مساله فنی و بهداشتی در فاز ۱۱ نیز آب رسانی از طریق تانکر انجام می شد اما بعد از اینکه به تدریج ۲۱۰۰ خانوار در فاز ۱۱ ساکن شدند توانستیم مخزن را وارد مدار کنیم. با این حال به دلیل تعداد پایین ساکنان، آب مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی این فاز فقط روزی ۱۰ سانتیمتر مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: خواهش من از متقاضیان این است که برای سکونت اقدام کنند تا شاهد نصب انشعابات و آب رسانی باشیم. در حال حاضر متقاضیان برای کنتور برق و گاز اقدام می کنند اما شرکت آب و فاضلاب اعلام می کند تا زمانی که تعداد به حدنصاب نرسد و حداقل ۱۰۰۰ خانوار در فازهای افتتاح شده ساکن نشود نمی توانیم آب را وارد لوله ها کنیم.

وی با اعلام این خبر که در هفته دولت ۳۷۶۰ واحد مسکن مهر را در شهر جدید پردیس افتتاح می کنیم، افزود: از این تعداد ۲۰۰۰ واحد در فاز ۱۱ و ۱۷۶۰ واحد در فاز ۸ است. خوشبختانه این افتتاحها در هشت نقطه مختلف انجام می شود که حاکی از آن است که خدمات و زیرساختها در این نقاط تکمیل شده لذا بعدا می توانیم افتتاحهای بیشتری را داشته باشیم.

غفوری گفت: چهار باب مدرسه نیز افتتاح می کنیم که دو باب در فاز ۳ و دو باب در فاز ۸ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در پاسخ به این سوال که آیا تمایل برای سکونت متقاضیان در فازهای افتتاح شده نسبت به قبل افزایش یافته یا خیر، اظهار کرد: بله روند اسکان مقداری بهتر شده است. در افتتاحهایی که بعد از فاز ۱۱ در نقاط مختلف صورت می گیرد نیز گره‌ها باید مثل فاز ۱۱ به تدریج باز شود.

ایسنا

نظرات