وام خرید مسکن در تهران چقدر باید شود؟

وام خرید مسکن در تهران چقدر باید شود؟

http://www.bananews.ir/ستون امروز نبض بازار از تعدادی بنگاهدار املاک در مناطق مختلف تهران در غالب یک پرسش ، نظر پیشنهادی آنها را مبنی بر مبلغ پیشنهادی وام خرید مسکن ، جویا شده است و این دسته از فعالان بازار مسکن در پاسخ به «دنیای اقتصاد» اظهارات متفاوتی عنوان کردند که به این شرح است:
حداقل ۱۰۰ میلیون تومان برای واحدهای چند سال ساخت
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یکی از مشاوران املاک در خیابان اختیاریه درباره افزایش وام خرید مسکن گفت: در حال حاضر مبلغ فعلی وام خرید در بازار مسکن شمال تهران اصلا به کار نمی‌آید یا بهتر است گفته شود که وام ۲۰ میلیون تومانی خرید در بازار معاملات شمال تهران به هیچ عنوان مطرح نمی‌شود؛ چراکه فاقد ارزش است.
وی در ادامه افزود: اکنون ارزان‌ترین واحد مسکونی در اختیاریه حدود ۴۷۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است که این قیمت مربوط به واحدهای چند سال ساخت کمتر از ۹۰ متر هستند.
این مشاور املاک تاکید کرد: اگر مسوولان در نظر دارند وام خرید مسکن در شمال تهران کاربرد داشته باشد، باید حداقل ۱۰۰ میلیون تومان شود؛ زیرا از این طریق خریدار با ۱۰۰ میلیون تومان رهن واحدش، ۲۰۰ میلیون تومان از ارزش ۵۰۰ میلیون تومانی واحدش را تامین می‌کند و برای خرید واحد ۵۰۰ میلیون تومانی باید ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کند.
افزایش وام خرید وابسته به تورم پارسال
علاوه براین در خیابان زمزم در جنوب تهران یک بنگاهدار املاکی معتقد است اگر قرار باشد مبلغ وام خرید مسکن افزایش پیدا کند، باید میزان تورم قیمت در سال گذشته را که ۸۰ درصد بوده است در نظر گرفت.
وی در رابطه با این مساله خاطر نشان کرد: اگر در جنوب تهران وام خرید مسکن حداقل ۴۰ میلیون تومان شود به تعداد خریداران در بازار افزوده خواهد شد؛ زیرا در حال حاضر قیمت هر متر مربع واحد مسکونی کمتر از ۳ میلیون تومان تعیین می‌شود.
۵۰ میلیون حداقل وام خرید مسکن
همچنین یکی از فعالان بازار مسکن در شرق تهران؛ یعنی تهرانپارس ، وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن را برای حداکثر ۱۰ درصد از قیمت خرید واحد فروشی مناسب می‌داند.
وی به «دنیای اقتصاد» اظهار کرد: اگر وام ۲۰ میلیون تومانی حداقل به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد، کارساز خواهد بود.
این فعال بازار مسکن در شرق تهران با توجه به افزایش مبلغ وام، گوشزد کرد: اگر مبلغ وام خرید افزایش پیدا کند به طور یقین حجم ساخت و سازهای واحدهای متراژ کوچک افزایش پیدا می‌کند؛ چراکه مبلغ وام خرید جدید برای واحدهای متراژ کوچک بهتر جواب خواهد داد و سازنده‌ها هم با توجه به این موضوع ساخت واحدهای متراژ بزرگ را کنار خواهند گذاشت.
افزایش فروش واحدهای کوچک با بالاترین پیشنهاد وام خرید
در غرب تهران در محدوده میدان پونک، یک بنگاهدار املاکی عنوان کرد: الان که قیمت یک واحد مسکونی ۴۵ متری نوساز ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان است اگر وام خرید مسکن بیش از ۵۰ میلیون تومان باشد برای خرید چنین متراژهایی جواب می‌دهد.
وام خرید بالای ۱۰۰ میلیون تومان
یک مشاور املاکی در خیابان فاطمی تاکید کرد: اگر وام خرید مسکن بالای ۱۰۰ میلیون تومان عرضه شود، متقاضیان در این منطقه می‌توانند اقدام به خرید کنند؛ زیرا قیمت فعلی واحد نوساز در مرکز تهران، متری ۶ میلیون تومان از سوی مالکان محاسبه می‌شود.

    نظرات