کاهش خرید و فروش‌ خانه در نیمه نخست امسال

کاهش خرید و فروش‌ خانه در نیمه نخست امسال

http://www.bananews.ir/با وجود افزایش تعداد معاملات مسکن طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، معاملات خرید و فروش خانه ۷۷ هزار مورد کاهش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نیمه اول امسال حدود ۹۷۰ هزار قرارداد مسکن منعقد شد که بیشترین قراردادها با ۵۰۲ هزار مورد مربوط به خرید و فروش‌ خانه بوده است.

در نیمه اول امسال به ویژه در فصل تابستان رکود در بازار مسکن حاکم شد و به گفته مشاوران املاک بیشتر معاملات مسکن متعلق به آن دسته از افرادی بوده که نیازمند پول و معامله بودند.

اما آمار کل معاملات مسکن طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ هزار مورد افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که سال گذشته ۹۰۳ هزار قرارداد مسکن در این مدت منعقد شد که امسال به حدود ۹۷۰ هزار مورد رسیده است.

از ۹۷۰ هزار معامله مسکن در شش ماه نخست امسال بیش از ۵۰۰ هزار قرارداد متعلق به خرید و فروش‌ خانه است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۷ هزار مورد کاهش یافته است.

بر اساس آمار موجود از تعداد قراردادهای منعقد شده رسمی با کد رهگیری،‌ شهریورماه امسال بیش از ۱۵۷ هزار قرارداد مسکن در کشور منعقد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۰ هزار موردی در قرار‌داد‌های خرید و فروش همراه بوده است.

در مقایسه ماه به ماه در نیمه‌ اول امسال، اردیبهشت‌ و خرداد‌ هم‌چنان رکورد دار خرید و فروش‌ و اجاره‌ هستند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک که به تازگی از کاهش خرید و فروش خانه طی نیمه نخست امسال خبر داده بود تاکید داشت که حجم معاملات امسال کاهش داشته و تنها پول لازم‌های بازار به معاملات روی آوردند و بیشتر مستاجران نیز با توافق موجر قراردادشان را تمدید کرده‌اند.

به گفته قلی‌خسروی در نیمه دوم سال روند کاهشی قیمت مسکن ادامه خواهد داشت.

    نظرات