فروش ۳ هزار میلیاردی اوراق رهن ثانویه در کمتر از یک دقیقه

فروش ۳ هزار میلیاردی اوراق رهن ثانویه در کمتر از یک دقیقه

http://www.bananews.ir/رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه باید نرخ سود را در بازار پول و سرمایه هدایت کنیم، گفت: ۳ هزار میلیارد ریال از اوراق رهن ثانویه در کمتر از یک دقیقه به فروش رفت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ ولی الله سیف در مراسم راه اندازی بازار رهن ثانویه و رونمایی از اوراق رهنی مسکن با بیان اینکه ضامن موفقیت این ابزار این است که نرخ سود را در بازار پول و سرمایه هدایت کنیم، گفت: باید نرخ سود به سمت واقعیت ها برود و بازار متعادل شود که آثار این عدم تعادل نرخ سود نامناسب و جدا از تناسب با ریسک است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که به این سمت برویم، اظهار داشت: بازار بین بانکی روند مطلوبی را دارد و باید به این روند ادامه دهیم. سیاست ما این است که نرخ سود در بازار مالی کشور به دامنه های قابل قبولی برسد که علامت قوی از تعادل در اقتصاد است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه توسعه نظام بانکی کشور جز از تقویت و ابزارهای بازار سرمایه ممکن نیست، گفت: انتشار اوراق رهنی از جمله نتایج و ثمرات همکاری مشترک با سازمان بورس است و خوشبختانه با تدوین دستورالعمل انتشار اوراق رهن زمینه اجرای یکی از ابزارهای تامین مالی مسکن فراهم شد.

سیف با بیان اینکه بانک مرکزی با انتشار ۳ هزار میلیارد ریال اوراق رهنی موافقت کرده است، اظهار داشت: این اوراق با نرخ سود ۱۸.۵ درصد در کمتر از یک دقیقه به فروش رفت و باید مسئولان بانک مسکن بررسی کنند که اعطای تسهیلات در این بانک با چه نرخ‌هایی می تواند انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد در سایه ارتباط بخش مسکن با سایر بخش های اقتصادی و تحرک بخش مسکن زمینه رونق سایر بخش‌های اقتصادی تا پایان امسال فراهم شود.

 

مهر

    نظرات