با کفپوش های اپوکسی و ضد حریق بیشتر آشنا شوید

با کفپوش های اپوکسی و ضد حریق بیشتر آشنا شوید

بنانیوز-روش های قدیمی برای استفاده در معماری خانه ها و فضاهای اداری به تدریج در حال منسوخ شدن است و نیاز است که رفته رفته از مواد و تجهیزات برگرفته از تکنولوژی روز استفاده کنیم تا بتونیم هم فضایی کاملا مدرن داشته باشیم هم طول عمر تمام نظام معماری خود را افزایش دهیم که خود همین کار نیاز به مواد و تجهیزات همگام با تکنولوژی روز دنیاست.

در این مقاله ما قصد داریم به معرفی کفپوش اپوکسی و ضد حریق، از مهمترین پوشش های ساختمانی بپردازیم که امروزه بسیار هم مورد استفاده قرار می گیرند.

کفپوش اپوکسی

یکی از نیاز های اساسی برای یک کفپوش مناسب اپوکسی است. کفپوش های اپوکسی، از موادی می باشند که دارای کاربردهایی مانند مقاومت متوسط تا خوب شیمیایی، نفوذ پذیری کاملا صفر از ویژگی های این محصول محسوب می شود.

[caption id="attachment_84303" align="alignnone" width="300"] کفپوش اپوکسی[/caption]

با توجه به نیاز های پروژه و همواری سطح موجود می توان از ضخامت های گوناگون این محصول استفاده نمود. ضخامت های ۵/۰ میلیمتر الی ۵ سانتی متر با بهره گیری از این محصولات امکان پذیر خواهد بود. مواد اپوکسی استوار بوده و از موارد استفاده آنها اتاق های فرمان نیروگاه ها، پارکینگ ها و حتی در کارخانجات صنایع سبک تا صنایع سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه در مورد کاربرد این کفپوش ها می توان گفت که با داشتن مقاومت های شیمیایی خوب و سطحی کاملا صیغل داده شده این محصول برای انواع کارخانجات تولیدی مواد غذایی بسیار مناسب بوده و با استفاده از ان سطحی بهداشتی که به سهولت بتوان از آن نگهداری کرد را بدست خواهیم آورد. نکته بسیار مهم دیگر در خصوص این کفپوش ها اینکه با توجه به تنوع بالای آنها در رنگ بندی و طرح های گوناگون بخصوص طرح های سه بعدی، شما می توانید آنها را بر اساس دکوراسیون داخلی منزلخود انتخاب نمایید.

[caption id="attachment_84304" align="alignnone" width="300"] کفپوش اپوکسی[/caption]

نبایدهای مورد استفاده از اپوکسی ها تا دمای ۸۰+ درجه سانتی گراد و مواد شیمیایی با PHهای خیلی بالا و خیلی پایین خواهد بود. مرحله های اجرا پس از زیرسازی، زدن پرایمر جهت عایق کردن و محافظت از بوجود آمدن آسیب های ممکن از سطح زیر بوده و سپس لایه اصلی را می توان بر روی ان اجرا نمود. در هنگام خرید کفپوش اپوکسیبه تمامی موارد ذکر شده حتما توجه کافی را داشته باشید و با در نظر گرفتن تمامی آنها اقدام به خرید کنید.

شرکت عکاظ

یکی از شرکت های ارائه دهنده این خدمات شرکت عکاظمی باشد. شرکت عکاظ خاورمیانه با سرمایه‌گذاری تجارت‌ خانه عکاظ کیش در مکتب خدمات پیمانکاری، تولید و اجرای انواع رنگ، پوشش‌های صنعتی و ساختمانی و… به کمک جمعی از کارشناسان فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر بنا شد. متخصصین این مجموعه دارای سوابقی درخشان در حیطه تولید انواع پوشش و نیز فعالیتهای پیمانکاری در حیطه اجرای پوشش می‌باشند.

[caption id="attachment_84305" align="alignnone" width="300"] عکاظ خاورمیانه[/caption]

در ادامه می توان به این مطلب اشاره نمود که هدف اصلی از تاسیس این شرکت بروز رسانی روش‌های سنتی اجرا در صنعت رنگ کشور و ارائه راهکارهای مهندسی با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های روز این صنعت در جهان است.

ضد حریق

در مورد این محصول کاملا کاربردی می توان گفت که رنگ های ضد حریق از این توانایی برخوردار است که با توجه شرایط معلوم شده به طور متوسط از ۵۰۰ میکرون تا ۵۷۰۰ میکرون روی کلیه سطح های مختلف با هر زاویه ای و شکستگی اجرا شوند؛ در نتیجه فضایی را اشغال نمی کند و به عنوان یک پوشش سطح رنگ می باشند.

[caption id="attachment_84306" align="alignnone" width="300"] ضد حریق[/caption]

این نکته در هنگام خرید ضد حریقبخاطر داشته باشید که ضد حریق ها دارای انواع گوناگونی هستند که بر اساس آن می توانند از ۳۰ دقیقه تا چند ساعت در برابر حرارت آتش مقاومت کنند؛ لذا این مورد بستگی به خودتان دارد که کدام یک را انتخاب کنید. اما توصیه ما این است که از ضد حریق هایی استفاده کنید که حداقل تا ۱ ساعت امکان مقاومت را داشته باشند.

با وجود این مواد پوشش دهنده در ساختمان های نوساز و در حال ساخت جدید دیگر نیازی به نگرانی از رخ دادن حادثه ای شبیه به پلاسکو نیست!

منبع:

http://www.otaq.ir

   

نظرات