ورود بیش از ۷۰۰۰ نفر به فرایند خرید اوراق مسکن طی هفته اخیر

ورود بیش از ۷۰۰۰ نفر به فرایند خرید اوراق مسکن طی هفته اخیر

تعداد ۷۱۶۹ نفر با خرید ۴۲۱ هزار و ۵۷۲ برگه در جریان معاملات هفته گذشته فرابورس ایران با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir به نقل از معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از ۱۵هزار و ۴۷۴ میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال انواع سود در هفته گذشته به ۲.۴۵۶ سرمایه گذار پرداخت و تعداد ۸۴ مورد نیز اصلاح مشخصات شده است.

همچنین در این مدت ۵.۷۵۲ کد حقیقی و ۲۵۱ کد حقوقی در بازار سرمایه ایجاد شده تا تعداد کدهای معاملاتی تا کنون به رقم بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار کد برسد.

بر اساس این گزارش، در معاملات هفته گذشته فرابورس ایران نیز تعداد ۷.۱۶۹ نفر با خرید ۴۲۱ هزار و ۵۷۲ برگه با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال ۸۹ در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از ۲۰ نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می شود.

بر اساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از ۱۸.۵به ۱۷.۵ درصد کاهش یافته و مدت زمان باز پرداخت تعیین شده است.

سقف فردی تسهیلات خرید از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران ۶۰۰ میلیون ریال، در مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر۵۰۰ میلیون ریال و سایر مناطق شهری ۴۰۰ میلیون ریال است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظرات