با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ؛ ۱۴۷ مین جلسه شورای مسکن استان خراسان رضوی برگزار شد

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ؛ ۱۴۷ مین جلسه شورای مسکن استان خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه این جلسه با هدف برنامه ریزی و هماهنگی جهت اتمام پروژه مسکن مهر در استان خراسان رضوی تا پایان نیمه اول سال ۹۸ تشکیل شده است، گفت با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ریاست محترم جمهوری و نیز دستور اکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر لزوم برنامه ریزی جهت اتمام هرچه سریعتر پروژه مسکن مهر جهت حمایت از اقشار کم در آمد و آسیب پذیر، تلاش میکنیم تا با کمک مجموعه مدیران این هدف مقدس را محقق نماییم.
وی با اعلام اینکه در بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده بود که پروژه های نیمه تمام مسکن مهر فاقد متقاضی در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار گیرد و در همین زمینه امروز مصوب شد مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان بابت واگذاری این واحدها به استان خراسان رضوی اختصاص یابد.
وی با اشاره به اینکه برای واحدهای در حال تکمیل نیز مبلغ وام از ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: همچنین برنامه ریزی شده تا برای واحدهای مسکن مهر در حال ساخت خدمات روبنایی و زیربنایی را نیز تامین گردد.
میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه لازم است تا به منظور برطرف نمودن موانع احتمالی جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر باقی مانده استان، جلسات شورای مسکن استان با جدیت بیشتر و با فاصله زمانی کمتری پیگیری و برگزار شود و تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان نیز برنامه مکتوب و زمان بندی شده خود را با در نظر گرفتن اولویت بندی واحدهای تحویل شده یا آماده تحویل به متقاضیان به شورای مسکن ارائه نمایند.
وی همچنین از دستگاه های متولی خواست شناسنامه پروژه های مسکن مهر استان را تهیه کرده و جهت تکمیل واحدها، خدمات روبنایی و زیربنایی برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
در این جلسه همچنین محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت مسکن مهر استان گفت: در مجموع در استان یکصد و ۱۹ هزار و ۳۹۷ واحد مسکن مهر ساخته شده که تا کنون ۹۷ هزار و ۳۷۱ واحد افتتاح شده و ۲۲ هزار و ۲۶ واحد نیز باقی مانده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۶ واحد دارای متقاضی است و ۱۱ هزار و ۸۸۰ واحد نیز فاقد متقاضی است.
اخوان عبداللهیان در خصوص واحدهای فاقد متقاضی گفت: در حال انجام مراحل عقد تفاهم نامه جهت واگذاری واحدهای فاقد متقاضی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی استان هستیم.
وی همچنین در خصوص خدمات روبنایی مسکن مهر استان گفت: در مجموع در استان ۵۹ پروژه خدمات روبنایی شامل مساجد، آموزشی، بهداشتی و درمانی، کلانتری و تجاری  احداث شده و ۳۷ پروژه آن افتتاح شده و مابقی نیز در مرحله احداث می باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات