کارگروه مخاطرات زلزله نیازمند اعتبارات مالی است.

کارگروه مخاطرات زلزله نیازمند اعتبارات مالی است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان قم، محمد عباسی فرد با حضور در برنامه گفتگوی خبری صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به اینکه استان قم با حدود ۱۱ گسل فعال در ارتباط است، اظهار کرد: این شرایط موجب شده است تا لزوم توجه بیش‌تر مهندسین ساختمان به ساخت و ساز در استان قم بر اساس استانداردهای مشخص احساس شود .

وی با بیان اینکه همواره با بافت فرسوده مواجه هستیم، عنوان کرد: بحث مقاوم سازی، برای ساختمان‌هایی با قدمت بالای ۵۰ سال است که باید به طرح‌های تشویقی برای ساکنین این ساختمان‌ها به سمت مقاوم سازی نیز حرکت کنیم .

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه برخی از مخاطرات زلزله به دلیل نداشتن آگاهی لازم از سوی مردم است، مطرح کرد: اگر برنامه‌های از پیش تعیین شده‌ای برای اماکن عمومی در زمان مخاطره وجود نداشته باشد شاهد بروز مشکلات بسیار جدی‌تری خواهیم بود .

وی با بیان اینکه بحث مقاوم سازی ساختمان‌ها به صورت مستمر ادامه دارد، خاطر نشان کرد: مانور سراسری زلزله در مدارس امسال برای نخستین بار در استان قم با حضور اولیاء و مربیان دانش آموزان برگزار شد .

عباسی فرد با اشاره به اینکه پل‌های قدیمی در حوزه شهری شاهد ترافیک بسیار زیادی نیستند، تصریح کرد: این پل‌ها بر اساس طرح معماری قدیمی هستند که باید بر اساس مهندسی جدید بررسی شوند .

وی با بیان اینکه پل‌های مسیر رودخانه قم بیشتر از زلزله در مخاطره سیل قرار دارند، یادآور شد: بحث کارگروه مخاطرات زلزله نیاز به توجه ویژه اعتباری و مالی برای طرح‌های استراتژیک در این عرصه است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات